CITROEN
  • Citroën C-Zero
MERCEDES
  • Mercedes-Benz C 350 e
  • Mercedes-Benz S-500 Plug-In Hybrid
NISSAN
  • Nissan Leaf
  • Nissan e-NV200 Evalia
OPEL/VAUXHALL
  • OPEL Ampera
PORSCHE
  • Porsche Cayenne S E-Hybrid
  • Porsche Panamera Diesel Plug-In
TESLA
VOLVO
  • Volvo V60 Plug-In
  • Volvo XC90 T8 PHEV
VOLKSWAGEN

SCHACHNER LJ-EV3 - kis lépés, de nagy ugrás az elektromos autók világába

Ausztriában jogosítvány nélkül lehet vezetni, nálunk zöld rendszámot kapott.
Egyre többen döntenek úgy, hogy elektromos hajtásra váltanának. Azt már mindenki tudja, hogy a villanyautók nem károsak a környezetünkre, elektromos energia nyerhető vízből, szélből és a Nap sugaraiból is, nem beszélve az olyan megújuló energiaforrásokról, mint például a hidrogén. Ráadásul a gépkocsik akkumulátorait egyre több helyen lehet az elektromos hálózatról tölteni.

Aki elektromos autót szeretne vásárolni, két lehetősége van, vagy megveszi a különböző támogatások ellenére is megfizethetetlen árú újat, vagy használtat vesz - nagyjából az új árának feléért, például Hollandiából. De ne menjünk olyan messzire...

Nyugati szomszédunk, a "sógorék" járműgyártói viszonylag hamar ráéreztek a "green" járművekben rejlő üzleti lehetőségekre és elkezdtek elektromos járműveket fejleszteni. Egyes cégek csupán "villamosítottak", akkumulátort és villanymotort építettek a belsőépítésű motor helyére, mások vállalták, hogy a komplex fejlesztés rögös útjára lépnek és teljesen az alapoktól kiindulva építették meg a járművet.

Ez utóbbiak közé tartozik az ausztriai, Seitenstetten-i székhelyű SCHACHNER GmbH is. Az osztrák cég elsősorban saját fejlesztésű, a pedál helyére szerelt villanymotorral és a hozzá tartozó akkucsomaggal hajtott elektromos kerékpárjaival hívta fel magára a figyelmet, de termékválasztékuk tartatalmazza az első- és hátsókerék hajtására használható kerékpár-villanymotorokat is.
SCHACHNER LJ-EV3
2013-ban építették meg az első villanyautót. Nem vágták túl nagy fába a fejszéjüket, nem a nagyokkal akartak vetélkedni, csupán megalkottak egy emberi léptékű és főleg megfizethető árú kisautót.

SCHACHNER LJ-EV3
A kétszemélyes, háromajtós SCHACHNER LJ-EV3 annyira kicsire sikerült, hogy Ausztriában jogosítvány nélkül is lehet vezetni és ha valaki második autónak vásárolja, nem kell a biztosításért sem külön fizetni. A hozzánk magánimportban behozott autók zöld rendszámot kaptak.

SCHACHNER LJ-EV3
A SCHACHNER LJ-EV3 üzemeltetése kb. 500 forint/100 km, ez még éves szinten is elhagyagolható költség. Bevásárolni, munkába járni ideális.

Néhány technikai adatát érdemes kiemelni, ezekből rögtön látszik, hogy óriási hiba lenne a csúcsmodellekkel összehasonlítani a "kicsikét"!

SCHACHNER LJ-EV3
A 10 kW-os, 14 lóerős motor teljesítménye 75 km/órás végsebesség eléréséhez elegendő (városban mennyi is az engedélyezett sebesség?), egy töltéssel kb. 50 kilométert tud megtenni. A célnál (munkahelynél) lehet keresni egy háztartási fali konnektort és mire a munkaidő véget ér, már elérhetjük a 80%-os töltöttséget, a teljes töltési ideje 6-8 óra. A 96 V-os, zselés Si-Pb-Gel akkumulátora 120 Ah kapacitású. Az akkumulátor élettartamát 800 töltési ciklusban határozta meg a cég. Az autó elsőkerék hajtású, a hasmagassága teljes terheléssel 150 mm. Négysebességes automata váltója, 100 literes csomagtartója van, a hátsó ablak fűthető és van benne CD-s rádió is. A 155/65 R 13 méretű abroncsok könnyűfém keréktárcsákra vannak felszerelve.

SCHACHNER LJ-EV3
Új korában 15 900 € volt az ára, ez mára jelentősen szelidült, már 6 000 €-ért elvihető. Szerkesztőségünk birtokában van egy példány, ennek 9 700 megtett km után 1.980.000 Ft az ára, vadi új, 8 modulból álló akkumulátor-csomaggal. Ez az ár kb. a kétharmada a legolcsóbb, hagyományos hajtásláncú új Suzukiénak. A megkímélt, végig garázsban tartott autó kihasználatlanság miatt eladó. Az ingyenes parkolás miatt nemcsak munkába járásra, de színházba, a belvárosba, buli autónak, szervizautónak is kiváló. Érdeklődni a szerkesztőségben vagy a +36 20 220 5435 számon lehet.