
- Citroën C-Zero

- IONIQ Electric
- New Kona Electric
- TUCSON 1.6 T-GDi HEV

- Mercedes-Benz C 350 e
- Mercedes-Benz S-500 Plug-In Hybrid

- OPEL Ampera

- Tesla Model S
- Tesla Model X

- Volkswagen e-Crafter
- Volkswagen e-up!
- Volkswagen e-Golf
- Volkswagen Passat GTE
- Volkswagen Golf GTE
Audi A8 L 60 TFSI e quattro - elektromos hajtás már a luxus kategóriában is!
Az Audi most először kínálja vevőinek az elektromos hajtás élményét a luxus kategóriában. A 3.0 literes V6 TFSI és a villanymotor együttes teljesítménye 330 kW (449 LE) 700 Nm rendszernyomatékkal.

Audi A8 L 60 TFSI e quattro
Az új A8-as L változata 2019 őszén mutatkozik be az európai piacokon. A PHEV, azaz plug-in hibrid A8-as a WLTP ciklus alapján 46 kilométert képes károsanyag kibocsátástól mentesen és közel hangtalanul megtenni. Elektromos üzemben a maximális sebessége 135 km/óra. Amikor a TFSI és a villanymotor együtt dolgozik 4,9 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órás sebességre és fokozza a tempót egészen az elektronikusan limitált 250 km/óráig. A WLTP szabvány alapján meghatározott fogyasztása mindössze 2,5-2,7 liter 100 kilométerenként. 
2020 AUDI A8 L 60 TFSI e
A 14,1 kWh kapacitású, 385 V üzemi feszültségű akkumulátor a csomagtér padlója alatt található és nyolc modulba osztva összesen 104 db hasáb alakú cellából épül fel. Az elektromos rendszer hűtésébe a négyzónás klímaberendezés hőszivattyúja is besegít. A villanymotor gázelvételkor 25 wattal, fékezéskor 80 wattal tölt; a tárcsafékek csak akkor lépnek működésbe, ha 0,3 g feletti fékerőre van szükség - ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy a mindennapos fékhasználat 90%-át elintézi a villanymotor. A PHEV alapfelszereltségéhez tartozik az Audi kompakt töltési rendszer (Compact Charging System; CCS), amelyhez tartozék a nyilvános töltőállomások használatához szükséges Mode 3 töltőkábel. A lehetséges 7,4 kW maximális töltési teljesítmény mellett 400 V/16 A áramerősséggel a teljes töltés körülbelül két és fél órát vesz igénybe. A 230 V/10 A háztartási csatlakozóról a teljesen lemerült akkumulátor teljes töltéséhez 2,3 kW töltési teljesítmény mellett közel hat és fél óra szükséges. 2020 AUDI A8 L 60 TFSI e – Luxury Hybrid Sedan
A hálózatról tölthető (plug-in) hibrid hajtás koncepcióját úgy alkották meg, hogy az A8 vezetője hétköznapi útjainak nagy részét elektromos üzemmódban teljesíthesse. A két Multi Media Interface (MMI) kijelző közül az alsón található "EV" funkciógombbal mindenkor a vezető kezében marad a döntés a két motor együttes működését illetően. Indításakor az "EV" mód szolgál alapbeállításként, ekkor tisztán elektromos üzemmódban közlekedik a jármű. A belsőégésű motor csupán akkor lép be a hajtásba, amikor a vezető egy változó, jól észlelhető nyomásponton túl nyomja a gázpedált. MMI Navigation plus mit MMI touch response
"Hybrid" üzemben "Auto" illetve a "Hold" üzemmód közül lehet választani. "Auto" módban az előrelátó működési stratégia (Predictive Operating Strategy; POS) automatikusan bekapcsol, amint a szériafelszereltséghez tartozó MMI Navigation plus útvonaltervezője elindul. A rendszer az akkumulátorban tárolt energiát egyenletesen és optimálisan osztja el a teljes út során, arra törekedve, hogy a városi és araszoló forgalomban lehetőség szerint elektromos üzemmódban közlekedjen. Az előrelátó működési stratégia célja, hogy az autó a lehető legtöbb útszakaszt elektromos üzemmódban teljesítse és az akkumulátorban tárolt energiát teljes mértékben felhasználja az úti cél elérésekor.A "Hold" mód működése más logikát követ, ekkor az energia visszanyerés (rekuperáció) révén az akkumulátorban rendelkezésre álló energiamennyiséget a terhelési pont eltolásával vagy a 3.0 TFSI vezérlésének célzott szabályozásával az adott szinten tartja a rendszer. Így például egy megszokott módon megtett hosszabb utazás végén az utolsó, városi szakaszt tisztán elektromos energia felhasználásával, károsanyag-kibocsátása nélkül és szinte hangtalanul teljesítheti az A8 L 60 TFSI e.
A quattro összkerékhajtás hatékonysága szempontjából szintén meghatározóak azok a fázisok, amelyek során a vezető felemeli lábát a gázpedálról. Ezekben a helyzetekben az előrelátó hatékonysági asszisztens (Predictive Efficiency Assistant; PEA) veszi át az irányítást. A navigációs adatok mellett számításba veszi az előtte haladó járműtől mért távolságot és dönt a motor lekapcsolásáról és a gépjármű szabadonfutásáról illetve a vitorlázással egybekötött rekuperációról, amikor a mozgási energia visszanyerése és elektromos energiává történő átalakítása zajlik. Az Audi zászlóshajója a vitorlázással egybekötött rekuperáció során akár 25 kW energia visszapótlására is képes.
A modellt szériafelszereltségként egy szintetikus elektromos hanggal szerelték fel, amely a városi forgalomban figyelmezteti a gyalogosokat és a kerékpárosokat, ha az autó megközelíti őket. Az Európai Unió megfelelő szabályozásával összhangban az Akusztikus Gépjárműfigyelmezetetési Rendszer (Acoustic Vehicle Alerting System – AVAS) tisztán hallható 20 km/óra sebességig és a sebesség növekedésével fokozatosan halkul. A hang előállításáról egy apró elektronikai doboz gondoskodik, amelynek hangszórója a jobb kerékjáratban kapott helyet.
Azon már nincs mit csodálkozni, hogy a luxusszínvonalú szalonként aposztrofált kabinban minden van, ami jelenleg a kényelmet jelenti az autógyártásban. A myAudi alkalmazás lehetővé teszi a tulajdonosoknak, hogy az Audi Connect kínálatában szereplő szolgáltatásokat az okostelefonjukon igénybe vegyék. A telefonon ellenőrizhetik az akkumulátor töltöttségét és az autó aktuális elektromos hatótávolságát, indulás előtt előfűthetik illetve -hűthetik a kabint, a klímavezérlést használhatják a kormánykerék, az ülések, a külső tükrök és az első illetve hátsó szélvédő fűtésére. A hátsó utasoldalon van az extraként rendelhető, legkomolyabb luxust kínáló relaxációs ülés fűtött lábtartóval és lábmasszázs funkcióval.
2020 AUDI A8 L 60 TFSI e – ANIMATED OLED-REAR LAMP