CITROEN
  • Citroën C-Zero
MERCEDES
  • Mercedes-Benz C 350 e
  • Mercedes-Benz S-500 Plug-In Hybrid
NISSAN
  • Nissan Leaf
  • Nissan e-NV200 Evalia
OPEL/VAUXHALL
  • OPEL Ampera
PORSCHE
  • Porsche Cayenne S E-Hybrid
  • Porsche Panamera Diesel Plug-In
TESLA
VOLVO
  • Volvo V60 Plug-In
  • Volvo XC90 T8 PHEV
VOLKSWAGEN

Audi A8 L 60 TFSI e quattro - elektromos hajtás már a luxus kategóriában is!

Az Audi most először kínálja vevőinek az elektromos hajtás élményét a luxus kategóriában. A 3.0 literes V6 TFSI és a villanymotor együttes teljesítménye 330 kW (449 LE) 700 Nm rendszernyomatékkal.
Audi A8 L 60 TFSI e quattro
Az új A8-as L változata 2019 őszén mutatkozik be az európai piacokon. A PHEV, azaz plug-in hibrid A8-as a WLTP ciklus alapján 46 kilométert képes károsanyag kibocsátástól mentesen és közel hangtalanul megtenni. Elektromos üzemben a maximális sebessége 135 km/óra. Amikor a TFSI és a villanymotor együtt dolgozik 4,9 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órás sebességre és fokozza a tempót egészen az elektronikusan limitált 250 km/óráig. A WLTP szabvány alapján meghatározott fogyasztása mindössze 2,5-2,7 liter 100 kilométerenként.

2020 AUDI A8 L 60 TFSI e
A 14,1 kWh kapacitású, 385 V üzemi feszültségű akkumulátor a csomagtér padlója alatt található és nyolc modulba osztva összesen 104 db hasáb alakú cellából épül fel. Az elektromos rendszer hűtésébe a négyzónás klímaberendezés hőszivattyúja is besegít. A villanymotor gázelvételkor 25 wattal, fékezéskor 80 wattal tölt; a tárcsafékek csak akkor lépnek működésbe, ha 0,3 g feletti fékerőre van szükség - ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy a mindennapos fékhasználat 90%-át elintézi a villanymotor. A PHEV alapfelszereltségéhez tartozik az Audi kompakt töltési rendszer (Compact Charging System; CCS), amelyhez tartozék a nyilvános töltőállomások használatához szükséges Mode 3 töltőkábel. A lehetséges 7,4 kW maximális töltési teljesítmény mellett 400 V/16 A áramerősséggel a teljes töltés körülbelül két és fél órát vesz igénybe. A 230 V/10 A háztartási csatlakozóról a teljesen lemerült akkumulátor teljes töltéséhez 2,3 kW töltési teljesítmény mellett közel hat és fél óra szükséges.

2020 AUDI A8 L 60 TFSI e – Luxury Hybrid Sedan
A hálózatról tölthető (plug-in) hibrid hajtás koncepcióját úgy alkották meg, hogy az A8 vezetője hétköznapi útjainak nagy részét elektromos üzemmódban teljesíthesse. A két Multi Media Interface (MMI) kijelző közül az alsón található "EV" funkciógombbal mindenkor a vezető kezében marad a döntés a két motor együttes működését illetően. Indításakor az "EV" mód szolgál alapbeállításként, ekkor tisztán elektromos üzemmódban közlekedik a jármű. A belsőégésű motor csupán akkor lép be a hajtásba, amikor a vezető egy változó, jól észlelhető nyomásponton túl nyomja a gázpedált.

MMI Navigation plus mit MMI touch response
"Hybrid" üzemben "Auto" illetve a "Hold" üzemmód közül lehet választani. "Auto" módban az előrelátó működési stratégia (Predictive Operating Strategy; POS) automatikusan bekapcsol, amint a szériafelszereltséghez tartozó MMI Navigation plus útvonaltervezője elindul. A rendszer az akkumulátorban tárolt energiát egyenletesen és optimálisan osztja el a teljes út során, arra törekedve, hogy a városi és araszoló forgalomban lehetőség szerint elektromos üzemmódban közlekedjen. Az előrelátó működési stratégia célja, hogy az autó a lehető legtöbb útszakaszt elektromos üzemmódban teljesítse és az akkumulátorban tárolt energiát teljes mértékben felhasználja az úti cél elérésekor.

A "Hold" mód működése más logikát követ, ekkor az energia visszanyerés (rekuperáció) révén az akkumulátorban rendelkezésre álló energiamennyiséget a terhelési pont eltolásával vagy a 3.0 TFSI vezérlésének célzott szabályozásával az adott szinten tartja a rendszer. Így például egy megszokott módon megtett hosszabb utazás végén az utolsó, városi szakaszt tisztán elektromos energia felhasználásával, károsanyag-kibocsátása nélkül és szinte hangtalanul teljesítheti az A8 L 60 TFSI e.

A quattro összkerékhajtás hatékonysága szempontjából szintén meghatározóak azok a fázisok, amelyek során a vezető felemeli lábát a gázpedálról. Ezekben a helyzetekben az előrelátó hatékonysági asszisztens (Predictive Efficiency Assistant; PEA) veszi át az irányítást. A navigációs adatok mellett számításba veszi az előtte haladó járműtől mért távolságot és dönt a motor lekapcsolásáról és a gépjármű szabadonfutásáról illetve a vitorlázással egybekötött rekuperációról, amikor a mozgási energia visszanyerése és elektromos energiává történő átalakítása zajlik. Az Audi zászlóshajója a vitorlázással egybekötött rekuperáció során akár 25 kW energia visszapótlására is képes.

A modellt szériafelszereltségként egy szintetikus elektromos hanggal szerelték fel, amely a városi forgalomban figyelmezteti a gyalogosokat és a kerékpárosokat, ha az autó megközelíti őket. Az Európai Unió megfelelő szabályozásával összhangban az Akusztikus Gépjárműfigyelmezetetési Rendszer (Acoustic Vehicle Alerting System – AVAS) tisztán hallható 20 km/óra sebességig és a sebesség növekedésével fokozatosan halkul. A hang előállításáról egy apró elektronikai doboz gondoskodik, amelynek hangszórója a jobb kerékjáratban kapott helyet.

Azon már nincs mit csodálkozni, hogy a luxusszínvonalú szalonként aposztrofált kabinban minden van, ami jelenleg a kényelmet jelenti az autógyártásban. A myAudi alkalmazás lehetővé teszi a tulajdonosoknak, hogy az Audi Connect kínálatában szereplő szolgáltatásokat az okostelefonjukon igénybe vegyék. A telefonon ellenőrizhetik az akkumulátor töltöttségét és az autó aktuális elektromos hatótávolságát, indulás előtt előfűthetik illetve -hűthetik a kabint, a klímavezérlést használhatják a kormánykerék, az ülések, a külső tükrök és az első illetve hátsó szélvédő fűtésére. A hátsó utasoldalon van az extraként rendelhető, legkomolyabb luxust kínáló relaxációs ülés fűtött lábtartóval és lábmasszázs funkcióval.

2020 AUDI A8 L 60 TFSI e – ANIMATED OLED-REAR LAMP