CITROEN
  • Citroën C-Zero
MERCEDES
  • Mercedes-Benz C 350 e
  • Mercedes-Benz S-500 Plug-In Hybrid
NISSAN
  • Nissan Leaf
  • Nissan e-NV200 Evalia
OPEL/VAUXHALL
  • OPEL Ampera
PORSCHE
  • Porsche Cayenne S E-Hybrid
  • Porsche Panamera Diesel Plug-In
TESLA
VOLVO
  • Volvo V60 Plug-In
  • Volvo XC90 T8 PHEV
VOLKSWAGEN

2022 Ford E-Transit - a haszongépjármű-piac vezető márkája is felkapcsolja a villanyt

Hamarosan új hajnal virrad: a fuvarozók és a flottaüzemeltetők is tankolhatnak konnektorból!
2022 Ford E-Transit
- A Ford az észak-amerikai és az európai piac első számú haszongépjármű-márkája, ezért a flottajárművek károsanyag-kibocsátásának nullára csökkentése, különösen a házhoz szállítási szegmensben, létfontosságú ahhoz, hogy elérjük 2050-re kitűzött karbonsemlegességi célunkat. A Ford kész arra, hogy e változási folyamat élére álljon, amit már meg is kezdett a díjnyertes Transit Custom Plug-In Hybrid és EcoBlue Hybrid modellek bevezetésével - jelentette be Jim Farley, a Ford elnök-vezérigazgatója (Ford president and CEO). A villamosítási folyamat következő állomása a 2020 novemberében (online sajtótájékoztatón) bemutatott E-Transit.

The All-Electric Ford E-Transit
A Ford 1905 óta gyárt áruszállítókat, a modellkínálatában már 55 éve szerepel a Transit. Az európai vásárlóknak szánt E-Transit a törökországi Ford Otosan Kocaeli üzem külön erre a célra épített gyártósorán készül majd, a díjnyertes Transit Custom Plug-In Hybrid mellett. Az észak-amerikai piacra gyártott járművek a Kansas City összeszerelő üzemben készülnek, a Missouri állambeli Claycomo-ban.

2022 Ford E-Transit
A 2022 modellévű E-Transit háromféle kivitelben, három hosszban, három tetőmagassággal készül, a kínálat 25-féle konfigurációból áll, 4,25 tonnáig terjedő megengedett össztömeggel. Az önjáró alvázas (Chassis Cab), dobozos áruszállító (Cutaway), duplakabinos áruszállító és a magastetős dobozos (Cargo Van) modellváltozatokban egyaránt a raktér alá integrálták az akkumulátorcsomagot, ami azt jelenti, hogy a raktérből nem foglal helyet, ennek köszönhetően a Cargo Van raktere akár 15,1 köbméteres is lehet. A dobozos kivitelek hasznos teherbírása eléri az 1616, az önjáró alvázas kiviteleké pedig az 1967 kilogrammot.

2022 Ford E-Transit
67 kWh-s akkumulátor-kapacitásával az E-Transit várható hatótávolsága WLTP ciklusban mérve 350 km, ami megfelelő hatótáv a napi szintű feladatokhoz, de még a terhelési és az időjárási körülmények változását beleszámolva is elegendő a munkavégzéshez.

Az E-Transit váltóáramú csatlakozóról és egyenáramú gyorstöltőről egyaránt tölthető a telephelyen, nyilvános töltőállomáson vagy otthon. Az akkumulátor a jármű 11,3 kW-os fedélzeti rendszerével 8,2 óra alatt tölthető fel 100 százalékra. Nagy teljesítményű, 115 kW-os egyenáramú gyorstöltőre csatlakozva elég 34 perc a 15-ről 80 százalékra töltéshez. A villanymotor csúcsteljesítménye 198 kW (269 LE), a forgatónyomatéka 430 Nm.

100% ELECTRIC
Az E-Transit üzemmódjait kifejezetten az elektromos hajtáslánchoz tervezték. Az Eco üzemmód 8-10 százalékkal csökkenti az autó energiafogyasztását, amikor nem szállít terhet, de a sofőr erősebb gyorsításokkal vagy autópálya-sebességgel vezet. Az Eco beállítás lehatárolja a jármű végsebességét, szabályozza a gyorsulás mértékét és úgy vezérli a klímaberendezést, hogy az autó hatótávolsága a lehető legnagyobb legyen. Ugyancsak a megtehető távolságot növeli az előre ütemezett klimatizálás (Vehicle Pre-conditioning). A légkondicionáló berendezés úgy programozható, hogy a beállított hőmérsékletre hűtse vagy fűtse a kabint, amikor az autó még a töltőre csatlakoztatva áll.

The 2022 Ford E-Transit: A New Dawn Rises | E-Transit | Ford
A vállalat nem rejti véka alá, hogy a tisztán elektromos hajtású Transit-okkal elsősorban a flottavásárlókat célozza. Erre utal Hau Thai-Tang, a Ford termékplatformokért felelős ügyvezetőjének (Chief Product Platform and Operations Officer, Ford Motor Company) a nyilatkozata: - Értékes adatszolgáltatásával és összekapcsolt platformjával az E-Transit remek megoldást kínál flottavásárlóinknak a termelékenység fokozására. Ez komoly értéket jelent és ez az érték egyre növekszik majd, ahogy mind több összekapcsolt jármű jelenik meg a hálózatban. Az E-Transit szervizköltsége körülbelül 40 százalékkal alacsonyabb, mint a belsőégésű motorral hajtott változaté.

A Ford elsőként kínálja az európai kishaszongépjármű-piacon az E-Transit opcionális tartozékát, a Pro Power Onboard rendszert. A fedélzeti inverterrel a vásárlók mobil áramforrássá alakíthatják járművüket és így akár 2,3 kW teljesítménnyel működtethetik elektromos berendezéseiket és tölthetik akkumulátoros szerszámaikat a munkavégzés helyszínén vagy menet közben.

2022 Ford E-Transit
Az alapáron beszerelt FordPass Connect modem ahhoz kínál konnektivitást, hogy a haszongépjárművek tulajdonosai optimális hatékonysággal működtethessék flottájukat; ebben egy sor, kifejezetten az elektromos járművekhez kifejlesztett szolgáltatás segít, amelyek a Ford Telematika flottaszolgáltatáson keresztül használhatók.

Az E-Transit felszereltségében a haszongépjárművekhez kialakított SYNC 4 kommunikációs és szórakoztató rendszer is helyet kapott, könnyen kezelhető 12 colos képernyővel, fejlett hangvezérléssel és felhőalapú navigációval.

2022 Ford E-Transit
Az új Ford Co-Pilot360™ vezetéstámogató rendszer elemei közül figyelemre méltó a jelzőtábla felismerés és az intelligens sebességszabályozó asszisztens (Intelligent Adaptive Cruise Control with Speed Sign Recognition) mellett a sávváltási figyelmeztetéssel és segítséggel kiegészített holttérfigyelő rendszer (Blind Spot Information System with Blind Spot Assist), a tolatási fékasszisztenssel összekapcsolt 360 fokos kamerarendszer (360-degree camera and Reverse Brake Assist), illetve az Intelligens Adaptív Sebességtartó Automatika (Intelligent Adaptive Cruise Control).

A Ford 2022-ig világszinten 11,5 milliárd dollárt fektet be az elektromobilitás fejlesztésébe; az európai piacokon 2022 elején megjelenő E-Transit is ennek keretében született meg. Ahogyan sok más modell is, hiszen a vadonatúj, tisztán elektromos hajtású Mustang Mach-E már 2021 elején feltűnik az európai márkakereskedésekben, a szintén elektromos hajtású F-150 pedig 2022 közepétől lesz kapható Észak-Amerikában.

All-Electric Ford E-Transit: Global Launch
Forrás: Györke Orsolya
Ford Magyarország
PR és Közkapcsolatok igazgató
Sajtókapcsolatok, sajtószóvivő