CITROEN
  • Citroën C-Zero
MERCEDES
  • Mercedes-Benz C 350 e
  • Mercedes-Benz S-500 Plug-In Hybrid
NISSAN
  • Nissan Leaf
  • Nissan e-NV200 Evalia
OPEL/VAUXHALL
  • OPEL Ampera
PORSCHE
  • Porsche Cayenne S E-Hybrid
  • Porsche Panamera Diesel Plug-In
TESLA
VOLVO
  • Volvo V60 Plug-In
  • Volvo XC90 T8 PHEV
VOLKSWAGEN

Ford hibridpickup és villanySUV 2020-ra. A szentségtörések korát éljük?

A Ford közzétette, melyik lesz az első hét elektromos hajtású modell abból a 13-ból, amelyeket a következő öt évben mutatnak be.

A Ford 2020-ra elektromos hajtású F-150 pickup, Mustang és Transit modellek piaci bevezetését tervezi, ezért a Flat Rock-i (Michigan) összeszerelő üzemet 700 millió dolláros beruházással és 700 új munkahellyel bővítik. Az üzemben a legendás Ford Mustang és Lincoln Continental mellett a jövőben high-tech elektromos (EV) és önvezető autók készülnek. Ezzel együtt jár, hogy törlik az új, 1,6 milliárd dolláros beruházással felépítendő mexikói San Luis Potos-i üzem terveit, az új generációs Focus

Ford Focus
modellt a jövőben a mexikói Hermosillo-ban működő üzemben gyártják. Ezzel a Focus jelenlegi gyártási helyszínén, a Michigan összeszerelő üzemben kapacitás szabadul fel a két új modell gyártásához, nem mellékesen megőrizve mintegy 3500 amerikai munkahelyet.

Mindez szerves része annak a tervnek, amely szerint a vállalat 2020-ig 4,5 milliárd dollárt ruház be az elektromos hajtású autókba, takarékosabb, sokoldalúbb és erősebb modellekkel kiegészítve globális termékkínálatát. Ezt szorgalmazza az a nagyívű terv is, amelynek révén a Ford autógyártó és mobilitási vállalattá kíván fejlődni, élen járva az elektromos hajtású és önvezető autók fejlesztésében és az új mobilitási megoldások kidolgozásában.

Egy másik újdonság, hogy a Ford un. pilot-program keretében vizsgálja a parkolóhelyeken álló elektromos autók vezeték nélküli töltésének technológiáját; emellett a vállalat elektromos hajtású autókat tesztel Nyugat-Európában, New York-ban és más amerikai nagyvárosokban. Európában még ebben az évben megjelenik a közutakon a Transit Custom plug-in hybrid változata, és ezzel együtt megkezdődik számos új mobilitási szolgáltatás, valamint telematikai és konnektivitási megoldás próbaüzeme is.

Mark Fields, a Ford elnök-vezérigazgatója szerint 15 éven belül az elektromos autók globális kínálata túlnő majd a belsőégésű motorral hajtott modellekén. Az amerikai piacon jelenleg a Ford értékesíti a legtöbb plug-in hybrid járművet, és a második legeredményesebb gyártónak számít az USA-ban forgalmazott elektromos hajtású autók toplistáján.

A hét globális elektromos hajtású modell:

- 2020-ig megjelenik egy vadonatúj, tisztán elektromos hajtású kis SUV, amelynek várható hatótávolsága legalább 480 kilométer lesz; az autót a Flat Rock üzem gyártja majd, és forgalmazása kiterjed Észak-Amerikára, Európára és Ázsiára.
- Egy nagy sorozatban gyártandó önvezető autó a taxi- és autómegosztó-szolgáltatók számára, kezdetben Észak-Amerikában. A Flat Rock üzemben gyártott, hybrid hajtású jármű 2021-ben mutatkozik be.
- A népszerű F-150 pickup hybrid változata 2020-ban jelenik meg Észak-Amerika és a Közel-Kelet piacain. A Dearborn-ban gyártott F-150 Hybrid nemcsak komoly vontatási és szállítási kapacitást kínál majd, hanem mobil áramfejlesztőként is használható lesz.
- A legendás Mustang hybrid változata egy V8-as teljesítményével és az alacsonyabb fordulatszám-tartományban leadott forgatónyomatékkal csábítja majd a vevőket. A Flat Rock üzemben gyártott Mustang Hybrid 2020-ban mutatkozik be, és elsőként az észak-amerikai piacon kezdik meg az értékesítését.
- A Transit Custom plug-in hybrid 2019-ben jelenik meg Európában; az új modell a legzsúfoltabb nagyvárosi forgalomban is olcsón üzemeltethető lesz.
- A Ford kínálatában két új rendőrautó is feltűnik. A két új, hybrid hajtású rendőrautó egyike Chicagóban készül majd, de mindkettőt a Ford speciális üzemében szerelik fel a rendőri munkához szükséges kiegészítő felszerelésekkel.

A Ford már több autógyárral is szándéknyilatkozatot írt alá egy ultragyors töltőhálózat kiépítéséről, amely sokkal gyorsabban működne, mint a napjainkban használatos legnagyobb teljesítményű rendszerek. A kezdeti cél 400 töltőállomás üzembe helyezése Európában, 2020-ra pedig a helyi autósok több ezer nagy teljesítményű töltőpontot használhatnak majd.

A Ford az USA-ban és Európában egyaránt teszteli a vezeték nélküli töltés technológiáját; a parkolóhelyek alá beépített berendezéseknek köszönhetően nem fordulhatna elő, hogy az autósok megfeledkeznek járművük feltöltéséről. A vezeték nélküli töltés még azok számára is hosszabb elektromos üzemű hatótávolságot biztosítana, akik csupán rövid időre parkolnak le. Hasonló célt szolgál a FordPass® rendszer is.

2005 óta a vállalat Észak-Amerikában több mint 520 ezer, globálisan pedig 560 ezer elektromos hajtású autót értékesített, 33 ezer Ford EV tulajdonos 58 millió különféle útjának elemzése után a Ford a következő tapasztalatokat szűrte le:
- Mindennapos közlekedésük során az autósok 88 százaléka 100 kilométert, vagy annál kevesebbet tesz meg. A plug-in hybrideket átlagosan 1100 kilométerenként tankolják újra, vagyis tulajdonosaik ritkábban járnak a benzinkútra.
- Az autósok a lehető legtöbb kilométert szeretnék tisztán elektromos hajtással megtenni, és minél jobban megismerik a technológiát, annál kevésbé tartanak attól, hogy autójuk mozgásképtelenné válik a lemerült akkumulátor miatt.
- A Ford EV tulajdonosok 80 százaléka naponta egyszer tölti az akkumulátort; 60 százalék ezt az esti órákra időzíti.
- A Ford EV tulajdonosok együttesen 9,4 millió éjszakán át töltötték autóik akkumulátorát.

A Ford egy másik kutatása szerint a Ford EV tulajdonosok túlnyomó többsége azt tervezi, hogy jelenlegi EV-je után újra elektromos hajtású autót választ:
- A tisztán elektromos hajtású modellek tulajdonosainak 92 százaléka azt állítja, hogy ugyanilyen hajtásmódú járműre cseréli majd le autóját.
- A plug-in hajtású modellek tulajdonosainak 87 százaléka újra a plug-in technológiára szavaz majd, amikor új autót vásárol.