CITROEN
  • Citroën C-Zero
MERCEDES
  • Mercedes-Benz C 350 e
  • Mercedes-Benz S-500 Plug-In Hybrid
NISSAN
  • Nissan Leaf
  • Nissan e-NV200 Evalia
OPEL/VAUXHALL
  • OPEL Ampera
PORSCHE
  • Porsche Cayenne S E-Hybrid
  • Porsche Panamera Diesel Plug-In
TESLA
VOLVO
  • Volvo V60 Plug-In
  • Volvo XC90 T8 PHEV
VOLKSWAGEN

Ford Mondeo - minden változat full hybrid hajtásláncot kap az eddigi benzinmotor helyett

A full hybrid hajtáslánc kifejezetten előnyös azoknak az autósoknak, akik sem otthonukban, sem a munkahelyükön nem tudják megoldani autójuk töltését.
Ford Mondeo Hybrid
Az új Mondeo Hybrid öntöltő, azaz anélkül megy tisztán elektromos hajtással, hogy az akkumulátorát külső áramforrásról fel kellene tölteni. A négyajtós és kombi Mondeo vásárlói ezentúl a full hybrid hajtás és a 2.0 literes EcoBlue dízelmotorok közül választhatnak.

A Ford tavaly kibővítette a Mondeo Hybrid kínálatát, a választékban megjelent a szegmens első kombija, illetve a Ford Performance által inspirált, sportos stílusú Mondeo Hybrid ST-Line kivitel. A Mondeo Hybrid kapható Titanium és Vignale változatban is.

Ford Mondeo Hybrid Vignale
- Azzal, hogy a benzinmotoros Mondeo modelleket 100 százalékban full hybridekre cseréljük, hatalmas lépés a Ford számára az elektromos hajtásláncok bevezetésében. Az évi 20 000 kilométernél kevesebbet autózó vásárlók számára átgondolt döntés a Mondeo Hybrid, ami ilyenkor jobban megéri, mint egy dízel, és nem kell aggódni az akkumulátor lemerülése miatt, valamint külső áramforrásról sem kell tölteni az autót - mondta Roelant de Waard, a Ford Europa marketingért, értékesítésért és szolgáltatásokért felelős alelnöke (vice president, Marketing, Sales and Service, Ford of Europe).

Ford Mondeo Hybrid
A Mondeo Hybridben egy villanymotor támogatja a különleges tervezésű 2.0 literes Atkinson-ciklusú benzinmotort és egy generátor gondoskodik a hátsó üléssor alá beépített, 1,4 kWh teljesítményű lítium-ion akkumulátor töltéséről.

A Mondeo Hybrid regenerativ fékrendszere fékezéskor nem engedi kárbaveszni a mozgási energiát, képes visszanyerni az egyébként veszendő energia akár 90 százalékát is és az így visszanyert elektromos árammal tölti az akkumulátort. Az elektromos hajtás különösen a városi környezetben és a gyakori elindulásokkal-megállásokkal tarkított forgalmi helyzetekben bizonyul hasznosnak, emellett pedig hatásosan egészíti ki a benzinmotor erejét, csökkentve az üzemanyag-fogyasztást és a CO2-kibocsátást.

Ford Mondeo Hybrid
A Ford saját fejlesztésű teljesítményelosztó automata váltója zökkenőmentesen kombinálja a benzin- és a villanymotor vonóerejét, simán és egyenletesen gyorsítva az autót. Az üzemanyag- és energiafogyasztást a SmartGauge interfész felügyeli és a "fékezési segéddel" (Brake Coach) arra ösztönzi a vezetőt, hogy fokozatos fékezéssel a lehető legtöbb energiát nyerje vissza. Mindez már bevezetés a tisztán elektromos hajtású autózás jövőjébe.

Magyarországon idén az első háromnegyed évben a Mondeo eladások 40 százalékát tették ki a hibrid hajtású modellek.

A Mondeo Hybrid a Ford szupermodern Valencia üzemében készül Spanyolországban, ahol a vállalat a jövő év elején megkezdi az S-MAX és a Galaxy full hybrid változatainak gyártását is.

2021 évégig a Ford 17 új, elektromos hajtásláncú modellt vezet be az európai piacon, ahol 2022 végére az elektromos autók teszik majd ki a vállalat értékesítésének több mint 50 százalékát, túlszárnyalva a hagyományos benzin- és dízelmotoros modellek együttes eladásait.

A Ford Mondeo Hybrid különböző változatainak fogyasztási és károsanyag-kibocsátási adatai:

A négyajtós Mondeo Hybrid várható legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztása 4,1 l/100 km, legalacsonyabb CO2-kibocsátása pedig 94 g/km az NEDC-mérések szerint (WLTP: 5,5 l/100 km, 126 g/km)

A kombi Mondeo Hybrid várható legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztása 4,3 l/100 km, legalacsonyabb CO2-kibocsátása pedig 99 g/km az NEDC-mérések szerint (WLTP: 5,6 l/100 km, 129 g/km)

A négyajtós Mondeo 150 LE 2.0 EcoBlue várható legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztása 4,4 l/100 km, legalacsonyabb CO2-kibocsátása pedig 116 g/km az NEDC-mérések szerint (WLTP: 5,0 l/100 km, 130 g/km)

A kombi Mondeo 150 LE 2.0 EcoBlue várható legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztása 4,5 l/100 km, legalacsonyabb CO2-kibocsátása pedig 119 g/km az NEDC-mérések szerint (WLTP: 5,1 l/100 km, 133 g/km)

Bemutatkozik az új Ford Mondeo Hybrid kombi | Ford Magyarország
Forrás: Györke Orsolya
Ford Magyarország
PR és Közkapcsolatok igazgató
Sajtókapcsolatok, sajtószóvivő