CITROEN
  • Citroën C-Zero
MERCEDES
  • Mercedes-Benz C 350 e
  • Mercedes-Benz S-500 Plug-In Hybrid
NISSAN
  • Nissan Leaf
  • Nissan e-NV200 Evalia
OPEL/VAUXHALL
  • OPEL Ampera
PORSCHE
  • Porsche Cayenne S E-Hybrid
  • Porsche Panamera Diesel Plug-In
TESLA
VOLVO
  • Volvo V60 Plug-In
  • Volvo XC90 T8 PHEV
VOLKSWAGEN

A Toyota új üzemanyagcellás rendszert fejlesztett ki és helyezett üzembe az Energy Observeren

A katamarán az első olyan hidrogén-meghajtású hajó, amely megkerüli a Földet.
Energy Observer 2019 innovations
A Toyota eddigi talán leggrandiózusabb hidrogén-üzemanyagcellás projektje a tengereken zajlik. A 2017 óta működő sikeres partnerség keretében a Toyota további három éven át egy új, tengeri alkalmazásra fejlesztett hidrogénrendszerrel támogatja az energia-semleges földkerülő hajózásra készült Energy Observer világkörüli útját. Az új üzemanyagcellás rendszert moduláris megoldással alakították ki, ami egyaránt alkalmazható teherautókban, buszokban, hajókban, illetve helyhez kötött, fixen telepített rendszerként is.

A Toyota a kezdetektől részt vesz az Energy Observer projektben, mert ezen az elképesztő utazáson fontos szerepet játszik a hidrogén. A hatéves modern Odüsszeia során az Energy Observer csapata körbehajózza a Földet a világ első önfenntartó energiarendszerére épült hajóval. A jövő elektromos meghajtású hajója többféle megújuló energiával működik, illetve egy olyan rendszert is használ, ami szénmentes hidrogént állít elő a tengervízből.

Toyota Energy Observer
A Toyota Environmental Challenge 2050 programjával összhangban az Energy Observer ökológiai és energetikai átállást szolgáló megoldásokat mutat be, ezzel támogatva a jövő energetikai hálózatainak hatékony, nagy léptékű megvalósulását. A Fenntarthatósági Fejlesztési Célok (Sustainable Development Goal; SDG) első francia nagyköveteként az Energy Observer a jövőben megvalósítandó, a környezet védelmét szolgáló innovatív megoldásokat keres, hogy bizonyítsa, lehetséges egy tisztább világban élni.

Toyota Energy Observer
Az Energy Observer útjának következő szakaszán a hajó legénysége szorosan együttműködik a Toyotával, hogy a vállalat élvonalbeli üzemanyagcellás technológiáját eredményesen alkalmazhassák a hajón. A Toyota európai Műszaki Központja (Toyota Technical Centre) külön e célra fejlesztett ki egy üzemanyagcellás rendszert a Toyota Mirai modellben már alkalmazott komponensek felhasználásával és azokat beépítette egy tengeri használatra alkalmas, kompakt modulba.

Toyota Energy Observer - Fuel Cell System
Ez a modul nagyobb teljesítményt és hatékonyságot biztosít és megbízhatóan hajtja majd a hajót az atlanti és csendes-óceáni vizeken. Az európai K+F (Research + Development; R+D) csapatnak sikerült hét hónap alatt megterveznie és legyártania az alkatrészeket, majd összeállítani és beszerelni a kompakt üzemanyagcellás modult, ami jól érzékelteti a Toyota üzemanyagcellás technológiájának sokoldalú használhatóságát. 2019 végén a hajógyárban tesztelték az elkészült üzemanyagcellás modult, aminek teljes terheléssel zajlott a tengeri tesztelése, mielőtt az Energy Observer február közepén elindult vele 2020-as utazására.

Driven | Energy Observer
- Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy a Toyota üzemanyagcellás rendszerét mi próbálhatjuk ki az óceánon, ahol a legkeményebb körülmények között teszteljük majd. Három évnyi, közel 20 000 tengeri mérföldes fejlesztőmunkát követően az Energy Observer energiaellátó és tároló rendszere immár nagyon megbízhatóan működik, így készen állunk a projekt következő szakaszára, ez pedig egy megbízható és a hajósok számára megfizethető rendszer összeállítása. Hiszünk abban, hogy a Toyota üzemanyagcellás rendszere tökéletes részegység lesz e tekintetben, s mivel ipari léptékben gyártják, hatékony és biztonságos. Az SDG nagyköveteiként az a küldetésünk, hogy népszerűsítsük a tiszta energiát alkalmazó megoldásokat, ugyanakkor egyetértünk a Toyota jövőképével a hidrogénalapú társadalmat illetően is – avat be Victorien Erussard, az Energy Observer létrehozója és kapitánya.

A Toyota üzemanyagcellás rendszere korábban már bizonyította előnyeit a Mirai modellben, illetve a közelmúltban más alkalmazásoknál, például autóbuszokban és teherutókban is.

This is how the Toyota Mirai works | Hydrogen
A technológia tengeri alkalmazása újabb lépést jelent a hidrogénalapú társadalom megvalósulása felé. A Toyota hisz abban, hogy a hidrogén lesz az energiaellátás szénmentesítésének katalizátora és ennek a technológiának az elfogadottsága gyorsuló ütemben növekszik majd a Toyota üzemanyagcellás rendszer moduláris megoldásának megjelenésével, ami sokféle alkalmazást tesz lehetővé.

- Örülünk, hogy ismét alkalmunk nyílik bebizonyítani a Toyota üzemanyagcellás rendszerének sokoldalúságát. Európai K+F csapatunk keményen dolgozott az Energy Observer szakembereivel e modul a létrehozásán, illetve a meglévő hajóba történő beszerelésén. Ez a projekt jól mutatja, hogy a Toyota üzemanyagcellás rendszere bármilyen környezetben alkalmazható és számos műszaki és üzleti lehetőség kiaknázására felhasználható. Mindig inspiráló érzés olyanokkal dolgozni, akikkel közösek a céljaink és ez a projekt újra megerősíti a hidrogénalapú társadalommal kapcsolatos jövőképünket - állapította meg Dr. Johan van Zyl, a Toyota Motor Europe elnök-vezérigazgatója.

Forrás: Varga Zsombor
PR manager
Toyota Central Europe Kft.



* * *

Korábbi cikkünk az Energy Observer útjáról