CITROEN
  • Citroën C-Zero
MERCEDES
  • Mercedes-Benz C 350 e
  • Mercedes-Benz S-500 Plug-In Hybrid
NISSAN
  • Nissan Leaf
  • Nissan e-NV200 Evalia
OPEL/VAUXHALL
  • OPEL Ampera
PORSCHE
  • Porsche Cayenne S E-Hybrid
  • Porsche Panamera Diesel Plug-In
TESLA
VOLVO
  • Volvo V60 Plug-In
  • Volvo XC90 T8 PHEV
VOLKSWAGEN

Az EU-ban július 1-től kötelező az AVAS, az akusztikus figyelmeztető rendszer

Ezentúl kizárólag hanggenerátorral felszerelt hibrid és elektromos autókat lehet forgalomba hozni az Európai Unió tagállamaiban.
AVAS (Acoustic Vehicle Alerting Systems)
2019 július 1-én életbe lépett az Európa Bizottság rendelkezése, amely a gyalogosok védelmében előírja, hogy mostantól minden hibrid és elektromos gépjárművet fel kell szerelni az AVAS (Acoustic Vehicle Alerting Systems) akusztikus figyelmeztető rendszerrel.

Vodafone Automotive AVAS solution
A rendeletet a gyalogosok és kerékpárosok védelmében fogadta el az Európa Parlament, éppen ezért az elektromos autóknak csak 20 km/órás sebesség alatt kötelező hangosabbá válniuk. A minimálisan 56, maximálisan 75 decibel erősségű hang bármilyen lehet, a rendelkezés azonban gyorsításkor mindenképp emelkedő, lassításkor pedig csökkenő hangmagasságot ír elő. Az 56 decibeles alsó érték nagyjából egy irodai mobilklíma zúgásával egyenértékű.

Az AVAS minimálisan 56, maximálisan 75 decibel erősségű
A "figyelmeztető zaj" bevezetése máris új műfajt teremtett, a BMW például a Szárnyas fejvadász 2049, a Csillagok között (Interstellar), valamint az Eredet (Inception) című hollywoodi filmek zenéjét komponáló Hans Zimmert bízta meg az új M osztályú koncepciómodell "felhangosításával".

Jaguar I-PACE | External Sound System