CITROEN
  • Citroën C-Zero
MERCEDES
  • Mercedes-Benz C 350 e
  • Mercedes-Benz S-500 Plug-In Hybrid
NISSAN
  • Nissan Leaf
  • Nissan e-NV200 Evalia
OPEL/VAUXHALL
  • OPEL Ampera
PORSCHE
  • Porsche Cayenne S E-Hybrid
  • Porsche Panamera Diesel Plug-In
TESLA
VOLVO
  • Volvo V60 Plug-In
  • Volvo XC90 T8 PHEV
VOLKSWAGEN

KREISEL G-Class - elektromos hajtású terepjárót mutatott be Arnold Schwarzenegger

A tisztán elektromos hajtású Mercedes-Benz G-osztály Ausztriában, a G-Class őshazájában készült, a legújabb reinkarnáció három osztrák "E-Mobility Maniacs" munkája.
A KREISEL Electric GmbH fiatal start-up cég. Ausztria első lítium-ion akkumulátorgyárát két éve alapította három osztrák fiatalember, Philipp, Johann és Markus Kreisel.

Philipp, Johann és Markus Kreisel
Az elektromos mobilítás megszállottjai nem titkoltan Elon Musk és a Tesla babérjaira törnek, de ők nem saját fejlesztésű autóból szeretnének a következő két évben "valóban 100 000 darabot" gyártani, hanem BMW 3-as, Mercedes-Benz Sprinter, Porsche Panamera, Skoda Yeti 4x4, Volkswagen Golf, Caddy és Transporter modellek átalakításában látják a cég jövőjét. A Freistadt-i üzemben átépített összkerék- és elektromos hajtású KREISEL Porsche például 360 kilowattos (482 lóerős), a végsebessége 300 km/h (185 mph), és 450 kilométert képes megtenni akkumulátoros hajtással.

KREISEL Electric Porsche Panamera
Az értékesítésért felelős Markus, aki egyben a cég marketing-guruja is, igazán zseniális ötletet talált ki, amikor a legújabb prototípus, a KREISEL Electric G-Class promociójára az osztrák származású filmsztárt, Arnold Schwarzeneggert, Kalifornia volt kormányzóját kérte fel. A Governator lévén igazi lokálpatrióta és megszállott környezetvédő, vélhetően szívesen vállalta, hogy ő mutatja be Kitzbühel-ben a nemzetközi sajtónak az Ausztriában terepjáró ikonnak számító Steyr-Daimler-Puch G-Class villamosított változatát, annál is inkább, mert tesztelésre is megkapta az autót. Arnold ezentúl Los Angeles utcáin szivarozhat majd a világ egyetlen elektromos G-osztályában!

A Governator és a KREISEL G-Class: kemény legények, ha találkoznak
A Governator régi szerelmese a katonai célra (is) gyártott terepjáróknak, korábban a hibrid Raser H3 EREV HUMMER, majd a hidrogénhajtású HUMMER H2H volánja mögött érezte igazán jól magát.

A Governator a HUMMER H2H-ben
A villany G-osztály egy Mercedes G350d dízelmotoros terepjáróból készült, elöl-hátul egy-egy villanymotor hajtja, a 482 lóerős autóba az összesen 80 kWh-s akkucsomagokat a motortérbe és hátulra, a tank helyére építették be. Az akkuk 80%-os töltöttségéhez 150kw-os gyorstöltővel 25 perc szükséges. A prototípus 5,6 mp alatt gyorsul 100-ra, 3 másodperccel gyorsabb, mint a G350d a V6-os dízelmotorral. A végsebessége 183 km/h. Ebből a modellből nem építenek többet, csupán azt szerették volna bebizonyítani, hogy akkumulátoros hajtással képes egy terepjáró akár 300 km-t is megtenni.

KREISEL Electric G-Class
Így készült az elektromos hajtású terepjáró