CITROEN
  • Citroën C-Zero
MERCEDES
  • Mercedes-Benz C 350 e
  • Mercedes-Benz S-500 Plug-In Hybrid
NISSAN
  • Nissan Leaf
  • Nissan e-NV200 Evalia
OPEL/VAUXHALL
  • OPEL Ampera
PORSCHE
  • Porsche Cayenne S E-Hybrid
  • Porsche Panamera Diesel Plug-In
TESLA
VOLVO
  • Volvo V60 Plug-In
  • Volvo XC90 T8 PHEV
VOLKSWAGEN

Rivian R1T és R1S EAV - ideje másként gondolkodnunk a terepjáróról!

2018 novemberében mutatták be az LA Auto Show-n a világ első eletromos kalandautójaként definiált pickupot és SUV-változatát. A 4x4 hajtású autók több mint 600 km-t képesek megtenni egy töltéssel!
Rivian R1T
A Tesla villamosoknak újabb vetélytársa mutatkozott be a Griffith Observatory-ban, ráadásul mindjárt kettő is!

Rivian R1T
Az ötszemélyes elektromos picukup illetve a hétszemélyes,

Rivian R1S
három üléssoros elektromos SUV az érdeklodők sokaságát vonzotta a novemberi LA Auto Show-n a Rivian standjára. Nem csoda, az izomautók hazájában, igaz, csak tanulmánymodellként, de megjelent az első 750 lóerős eletromos kalandautó, amit rögtön "Tesla-verő"nek kiáltottak ki az ellendrukkerek. Mindkét modellt Illinois államban, Normal-ban gyártják. Az Electric Adventure Vehicles™ elnevezést máris védjegy óvja, nekünk pedig egy újabb röviditést kell megtanulnunk: EAV.

Rivian R1S
A több mint 400 mérföldes hatótáv, az egyméteres gázlómélység, a zárható tárolórekeszek, a kerekenkénti villanymotorok, (összesen négy adja a 4x4-es hajtást), és nem utolsósorban a 750 lóerő teljesítmény bizony alapos kihívás a Tesla Model X-nek.

- Két olyan modellel indítjuk útjára a Rivian-t, amelyek újraértelmezik a pickup és a SUV szegmenst - mondta a bemutatón Robert "RJ" Scaringe Rivian-főnök, majd így folytatta: - Tiszta lappal indulva, éveket töltöttünk a technológia kifejlesztésével, hogy ideális járműveket szállíthassunk aktív életet élő vásárlóinknak. Az ideális azt jelenti, hogy az autók vezetési dinamikája tökéletes kell legyen bármilyen terepen vagy közúton, a rakterükben könnyen lehessen tárolni bármilyen felszerelést, legyen szó akár szörfdeszkáról vagy horgászbotról és nagyon fontos, hogy képesek legyenek nagy távolságot megtenni egyetlen töltéssel. Az R1T és az R1S modellek külső megjelenését és a műszaki megoldásokat "kalandorokkal" együtt fejlesztettük, a munkánk eredményét örömmel mutatjuk meg most a világnak.

Az R1T és az R1S a Rivian gördeszka-platformjára (Skateboard platform) épül, amellyel a padlószinten illetve az alatt marad az akkumulátorcsomag, a vezérlés, a felfüggesztés, valamint a fék- és termikus rendszer. Így több hely marad az utasoknak és a poggyászoknak.

A megnövekedett hasznos tér mellett a Skateboard platform másik nagy előnye, hogy a súlypont is alacsonyan marad, ezzel javul a járművek agilitása és stabilitása. Ezeket a tulajdonságokat tovább javítja a légrugós felfüggesztés, amellyel autópályán, közúton és off-road körülmények között egyaránt kényelmes az utazás.

A hajtáslánc alapja az egyenként 147kW-os motorokból álló négymotoros rendszer, amely egyenletesen osztja el a kerekenként rendelkezésra álló 3500 Nm nyomatékot (a járművek össznyomatéka 14 000 Nm!) a gyorsan bevett kanyaroktól kezdve a sziklás terepen történő lassú "kúszásig". A R1T és az R1S egyaránt 3 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára és 7 másodpercen belül éri el a 160-as tempót. Az R1T vontatási kapacitása 5,5 tonna. - A quad-motoros hajtás szépsége és eleganciája nem csak a brutális teljesítményről szól, ez az architektúra minden pillanatban dinamikusan változó nyomatékot küld a kerekekre, bármilyenek is legyenek az útviszonyok - mondta Mark Vinnels Executive Director of Engineering and Programs.

A külső dizájn legfeltűnőbb elemei az első, "stadion" alakú fényszórók, valamint a motortér helyén kialakított 300 literes csomagtér.

Rivian R1T
A pickup eredeti megoldása az alagút a hátsó üléssor mögött.

Rivian R1T
A beltér eleganciáját fabetétek adják. A kopásnak jobban kitett felületeket könnyen tisztítható, sport- és aktív ruházatból átvett tartós és innovatív kárpitanyag borítja. - A legnagyobb kihívás az volt, hogy olyan belső teret alakítsunk ki, amely prémium élményt nyújt, miközben változatlanul kényelmes. Ehhez kitekintettünk az autóiparból és kortárs bútorokról, túra- és kültéri felszerelésekről gyűjtöttük össze az ötleteket - árulta el Jeff Hammoud dizájner.

Rivian R1S
A jövőt vetíti előre, hogy mindkét modell 3-as szintű önvezetésre képes.

A Rivian R1T-t és az R1S-t bevezetéskor 180 kWh-os (600 km-es hatótávval) vagy 135 kWh-os akkucsomaggal kínálják, fél év múlva jön a 105 kWh-os csomag. A gyártás megkezdésétől számított 12 hónapon belül lesz egy 400 km-es hatótávú változat is. Az akkumulátorokat gyorstöltéshez tervezték, 160 kW-os töltési sebességgel! Ez lehetővé teszi, hogy hozzávetőleg 30 perc alatt lehet annyira feltölteni az akkumulátort, amennyi 320 km megtételéhez elegendő.

Az autókat 65 000 dolláros áron 2020-tól szállítják, 1 000 dolláros foglalóval már most is meg lehet rendelni.