CITROEN
  • Citroën C-Zero
MERCEDES
  • Mercedes-Benz C 350 e
  • Mercedes-Benz S-500 Plug-In Hybrid
NISSAN
  • Nissan Leaf
  • Nissan e-NV200 Evalia
OPEL/VAUXHALL
  • OPEL Ampera
PORSCHE
  • Porsche Cayenne S E-Hybrid
  • Porsche Panamera Diesel Plug-In
TESLA
VOLVO
  • Volvo V60 Plug-In
  • Volvo XC90 T8 PHEV
VOLKSWAGEN

HONDA e - újabb részletek az első európai Honda-villamosról

A Honda első európai akkumulátoros elektromos autójának értékesítése várhatóan az év második felében kezdődik.
HONDA e
A Honda új, kompakt elektromos autója az első modell a márka kínálatában, ami kifejezetten EV-platformra épül. A kisautót az utolsó csavarig úgy tervezték, hogy tökéletesen illeszkedjen a Honda által fejlesztett elektromos hajtáslánchoz és ehhez páratlan menetteljesítményekkel ruházták fel az e-modellt.

HONDA e - innovatív technologiák
Az akkumulátorcsomag az autó középrészére, a padló alá, az első és hátsó tengelytől azonos távolságra került, így 50:50 arányú a súlyelosztás a tengelyek között és rendkívül alacsonyan van a kicsi kocsi tömegközéppontja. Ez a gyakorlatban stabil útfekvést és optimális kezelhetőséget jelent. Az erőteljes, nagy forgatónyomatékú villanymotor a hátsó kerekeket hajtja, így nem zavarja a hajtás a kormányzást és még erőteljes gyorsításnál is precízen irányítható marad a kocsi. Kompakt felépítésével és rövid túlnyúlásaival igen mozgékony városi környezetben, könnyen és élvezetesen manőverezik a szűk utcákban is.

Nemcsak mozgékony és fürge, a menetkomfort szempontjából is a legtöbbet nyújtja. A független kerékfelfüggesztések elöl-hátul nemcsak stabillá és könnyen vezethetővé teszik, de garantálják a kifinomult menettulajdonságokat is. A futómű-elemek többsége kis tömegű, kovácsolt alumíniumból készül, ami az autó súlyára, teljesítményére és hatékonyságára egyaránt kedvező hatással van.

Használati értékét és sokoldalúságát tovább fokozza a nagy teljesítményű, megbízható, 35,5 kWh-s lítium-ion akkumulátor, amit Type 2-es töltőkábellel tölthetünk a váltakozó áramú háztartási hálózatról, vagy CCS2 csatlakozóval egyenáramú villámtöltőre csatlakoztathatunk. Az ultramodern technológia révén a HONDA e hatótávolsága meghaladja a 200 kilométert, s mivel a lemerült akkumulátora villámtöltővel kb. 30 perc alatt 80 százalékra tölthető, az elővárosokból ingázóknak is megbízható társa lehet.

A töltőcsatlakozó a motorháztető közepére került, így az autó mindkét oldaláról elérhető, s mivel a csatlakozó fedele átlátszó, könnyedén leolvasható a csatlakozó mellett elhelyezett, köszöntőüzenetet megjelenítő töltöttségjelző, ami a lítium-ion akkumulátorok áramfelvételét és a töltöttség szintjét mutatja.

Az optimális és hatékony működés érdekében a kis tömegű akkumulátorcsomag folyadékhűtést kapott és a méretét is minimalizálták, hogy ne foglaljon helyet az utastérből.

A HONDA e iránti hatalmas érdeklődésről tanúskodik, hogy eddig már 31 ezren jelezték vásárlási szándékukat Európa-szerte.