CITROEN
  • Citroën C-Zero
MERCEDES
  • Mercedes-Benz C 350 e
  • Mercedes-Benz S-500 Plug-In Hybrid
NISSAN
  • Nissan Leaf
  • Nissan e-NV200 Evalia
OPEL/VAUXHALL
  • OPEL Ampera
PORSCHE
  • Porsche Cayenne S E-Hybrid
  • Porsche Panamera Diesel Plug-In
TESLA
VOLVO
  • Volvo V60 Plug-In
  • Volvo XC90 T8 PHEV
VOLKSWAGEN

IONIQ - a Hyundai-nál új márkanévvel érkezett meg az elektromos mobilitás korszaka

A koreai gyártó az "emberiséget szolgáló fejlődés", a "Progress for Humanity" jövőképével vezeti be az új, kifejezetten az akkumulátoros elektromos járműveknek szánt IONIQ márkát.
A Hyundai EV járművek ezentúl IONIQ márkanévvel kerülnek piacra
A Hyundai először a környezetbarát mobilitáshoz kapcsolódó, hosszú távú kutatási és fejlesztési programja, a Project IONIQ meghirdetésekor használta az "ION" és "UNIQE" szavak összevonásával képzett IONIQ kifejezést. Ebből a projektből kiindulva 2016-ban bemutatták az IONIQ-ot, az első és egyetlen olyan autót a világon, amely háromféle, részben vagy teljesen elektromos, hibrid, plug-in hibrid és akkumulátoros elektromos hajtásláncot kínált ugyanazon a platformon.

A Hyundai most azt is bejelentette, hogy a következő négy év során három innovatív IONIQ EV modellt dobnak piacra, az új márka égisze alatt piacra lépő elektromos járművek közül a szedánokat páros, a szabadidőjárműveket (SUV) pedig páratlan számokkal jelölik.

Hyundai Announces IONIQ Brand Dedicated to EVs - IONIQ 6 / IONIQ 7 / IONIQ 5
- Az IONIQ márka bevezetésével a Hyundai nem csupán az elektromos járművek piaci bevezetésének gyakorlatát alakítja át teljes mértékben, de azt is, ahogyan az ügyfelek megélik ezen elektromos járműveket a használat során – mondta Wonhong Cho, a Hyundai Motor Company ügyvezető alelnöke és globális marketing vezérigazgatója. - Az IONIQ márkán keresztül a Hyundai túllép a hagyományos gondolkodás korlátain, íly módon forradalmasítva az elektromos járművekről alkotott nézeteinket. Olyan, személyre szabott elektromos élményeket fogunk kínálni, amelyeket teljes mértékben integrálunk az online, illetve környezettudatos életstílusba - tette hozzá.

Az IONIQ márka első modellje egy középkategóriás szabadidőjármű, az IONIQ 5 lesz, amely 2021 elején mutatkozik be. A SUV alapját a 45 Concept elektromos tanulmányautó adja, tisztelgésként a Hyundai legelső, 45 évvel ezelőtt bemutatott koncepciójárműve előtt. A 45 Concept tanulmánymodellt a nagyközönség először a 2019-es Frankfurti Autószalonon láthatta. Az IONIQ 5 tervezői a múltból merített ihletet ötvözték az élvonalbeli "paraméteres pixelekkel", ez az egyedülálló stíluselem a későbbi IONIQ modelleken is visszaköszön majd.

45 Concept - IONIQ 5
2022-ban érkezik a 2020 márciusában bemutatott Hyundai Prophecy elektromos tanulmányautóra épülő IONIQ 6 sportszedán, majd 2023-ban lép színre a IONIQ 7 nagyméretű szabadidőjármű. Az IONIQ modelleket formai szempontból az "időtlen dizájn" (Timeless Design) tematikája köti majd össze. Formatervükhöz múltbéli modellekből merítenek ihletet a tervezők, ám koncepciójukkal már a jövőt készítik elő.

Hyundai Concept EV Prophecy
Az IONIQ márka modelljei a Hyundai elektromos globális moduláris padlólemezére (Electric Global Modular Platform, E-GMP) épülnek. Az E-GMP alapú, kifejezetten elektromos gépkocsinak fejlesztett modellek gyors töltéssel, kimagaslóan nagy hatótávval érkeznek.

Az elektromos platform alkalmazásával a Hyundai "intelligens élettérként" (Smart Living Space) alkothatja újra a járművek belső terét. Széles határok között állítható ülések, vezeték nélküli kapcsolódási szolgáltatások, valamint egyedi megoldások, pl. fiókként nyitható kesztyűtartó várják a vásárlókat. A lépésváltás a kezelőfelületeket sem hagyja érintetlenül: a vezető-autó kapcsolat egyszerű, ösztönösen kezelhető, ergonomikusan kialakított interfészen keresztül történik.

Az új márkanév bevezetését a Hyundai azzal tette emlékezetessé, hogy a London Eye óriáskereket villanyfényekkel egy hatalmas Q betűvé alakította át és ismét forgásba hozta a brit főváros egyik legismertebb turisztikai látványosságát. A show egyben az IONIQ márka bevezetését célzó "I’m in Charge" márkakampány első eseménye volt.

IONIQ: In charge of turning the world
A Hyundai Motor Group a közelmúltban bejelentette, hogy 2025-re csoportszinten egymillió tisztán elektromos gépkocsit kíván eladni és 10 százalékos részesedést elérve a globális EV-piac vezető szereplőjévé kíván válni. A 2025-ös stratégia keretében a Hyundai Motor Company ugyanekkorra a környezetbarát járművek globális piacának harmadik legnagyobb szereplőjeként az üzemanyagcellás (FCEV) járműveken felül 560 ezer akkumulátoros elektromos jármű értékesítését tervezi.

Forrás: Ördög Ibolya
Marketing és Kommunikációs vezető
Hyundai Holding Hungary Kft.