CITROEN
  • Citroën C-Zero
MERCEDES
  • Mercedes-Benz C 350 e
  • Mercedes-Benz S-500 Plug-In Hybrid
OPEL/VAUXHALL
  • OPEL Ampera
PORSCHE
  • Porsche Cayenne S E-Hybrid
  • Porsche Panamera Diesel Plug-In
TESLA
VOLVO
  • Volvo V60 Plug-In
  • Volvo XC90 T8 PHEV
VOLKSWAGEN

Nissan LEAF - miért látnak ritkán akkumulátort a Nissan-nál a szerelők?

A kormány ismét, ezúttal 3 milliárd forinttal támogatja az új elektromos autók vásárlását. A Nissan magyarországi importőre üdvözli az állami támogatás bejelentését.
A korábbi kiíráshoz képest 1 millió forinttal megtoldották azt a sávot, amelyen belül immár nem 11, hanem 12 millió forintos összeghatárig jár a maximális állami támogatás. A pályázók legjobb esetben ismét 2,5 millió forintos állami hozzájárulást kaphatnak.

A Nissan hazai importőre összegyűjtötte azokat az érveket, amelyekért vásárláskor érdemes a már sokat bizonyított LEAF-et választani 2021-ben is.

1. érv - az autó ára

Tekintettel arra, hogy a LEAF már 10 éve piacon van, az ára a fejlesztési költségek megtérülésével változatlan euróárfolyammal számolva csökkent a 2020-as árakhoz képest. A LEAF Visia felszereltséggel állami támogatással már 7 990 000 Ft-ért megvásárolható. Ezért az árért már aránylag magas a felszereltség, benne van minden, ami az 5 csillagos törésteszthez kell, így például a vészfékasszisztens vagy közúti jelzések felismerése, valamint a népszerű e-Pedal is, ami az egypedálos vezetést teszi lehetővé. Telefonról vezérelhető hűtés/fűtés, töltés és nem utolsó sorban az intelligens kulcs (i-Key) is a felszereltség része.
A felszereltségi szintek között megéri feljebb lépni, ugyanis a vevő egyre nagyobb kedvezményt kap a jobban felszerelt változatokra. Ennek köszönhetően a Tekna felszereltségi szint is belefér a 12 000 000 Ft-os támogatási értékhatárba.

2. érv - a felszereltség

Az Acenta változat, amely 8 490 000 Ft-ért vásárolható meg az állami támogatás levonása után, nagyon jól felszerelt és különféle extrákat is tartalmaz. Ilyen például a téli időszakban nagyon hasznos hőszivattyús fűtés, a 8"-os navigációs kijelző Apple Carplay és Android Autó funkciókkal, a tolatókamera vagy az adaptív tempomat. Ezek mellé 95 000 Ft-ért választhatunk "téli csomag"-ot is, ami tartalmazza az első és a hátsó ülésfűtést, valamint a fűtött bőr kormánykereket.

3. érv - a méret

A LEAF-ben a családoknak is kellően tágas a belső tér, a fejtér és a lábtér elegendő akár öt felnőttnek és a 400 literes, a kalaptartóig pakolható csomagtere is nagynak mondható.

4. érv - a megbízhatóság

A LEAF volt az első sorozatgyártású családi méretű elektromos autó, így 2010 óta már több mint 10 év gyártási tapasztalatot tudhat maga mögött. A japánok ezalatt az időszak alatt folyamatosan fejlesztették a modellt, amely jelenleg a 4. generációs akkucsomaggal kapható. Saját, Nissan fejlesztésű akkumulátorral érkezik és az eltelt idő azt igazolta, hogy nagyon alacsony a meghibásodási arány. - A Nissan belső statisztikái alapján a márkakereskedéseknek nem érte meg beruházni az akkumulátorjavító műhelyekbe, ugyanis ezek a helységek sok esetben kihasználatlanul maradtak és a berendezések csak porosodtak. Fontos még azt is megjegyezni, hogy sok, közel karbantartás-mentes, 5-7-9 éves LEAF fut a magyar és külföldi utakon - osztotta meg a gyári belső infót Reizer Levente a Nissan PR managere. - Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy a magyar utakon a leggyakoribb elektromos autó a Nissan LEAF és ezúton is köszönjük minden vásárlónak, aki a LEAF-et vagy az e-NV200-at, a teherszállító furgont választotta - tette hozzá.

5. érv - a vásárlói elégedettség

A New Car Buyer Survey, a prominens nemzetközi autóipari piackutató cég több éven keresztül végzett felmérést LEAF tulajdonosok körében, azt vizsgálva, hogy mennyire elégedettek az autójukkal. A válaszadók egy 10-es skálán dönthettek az elégedettségről. A kutatásban résztvevők 92%-a a 10-es és a 9-es, a "tökéletesen" vagy "majdnem tökéletesen elégedett" válaszokat jelölték meg, majd minden évben.

6. érv - a töltés

Ebből a szempontból is van néhány olyan tény, amely objektíven nézve is előnyössé teszi a LEAF-et. A Nissan és a MOL együttműködésének köszönhetően a MOL autópályás villámtöltő hálózatán jelenleg 15% kedvezményt kapnak a Nissan LEAF és az e-NV200 tulajdonosok. Egy másik előny, hogy mivel nagyon kevés olyan elektromos autó van az utakon, amelyek a CHAdeMO villámtöltési szabványt használja, ezért a LEAF tulajdonosoknak jó eséllyel nem kell várakozniuk a villámtöltőknél. Amennyiben az adott villámtöltő két autót is tud egyszerre tölteni, ilyen például a MOL-é, illetve az E.ON-os nemzetközi NEXT-E töltőhálózata, a CHAdeMO töltők általában kevésbé foglaltak, mint a CCS Combo szabvánnyal szereltek.

A LEAF nagyobb akkumulátoros változatának nemcsak nagyobb a hatótávolsága, illetve jobban gyorsul, de a villámtöltést is gyorsabban, kb. 70 kW-tal végzi.

A támogatást igénylő pályázatok benyújtására 2021.06.14. 8:01 perctől szakaszosan, illetve a rendelkezésre álló forrás kimerüléséig van lehetőség. A pályázaton csak magánszemélyek, valamint magyarországi székhellyel, telephellyel vagy fiókteleppel rendelkező civil szervezetek, egyesületek és felsőoktatási intézmények indulhatnak.

Forrás:Reizer Levente
PR Manager
Grand Automotive Central Europe Kft.

#Nissan #LEAF #CHAdeMO #CCS #New_Car_Buyer_Survey #Visia #Acenta #Tekna #e_NV200

Nissan LEAF
Nissan LEAF
Nissan LEAF
Nissan LEAF