CITROEN
  • Citroën C-Zero
MERCEDES
  • Mercedes-Benz C 350 e
  • Mercedes-Benz S-500 Plug-In Hybrid
NISSAN
  • Nissan Leaf
  • Nissan e-NV200 Evalia
OPEL/VAUXHALL
  • OPEL Ampera
PORSCHE
  • Porsche Cayenne S E-Hybrid
  • Porsche Panamera Diesel Plug-In
TESLA
VOLVO
  • Volvo V60 Plug-In
  • Volvo XC90 T8 PHEV
VOLKSWAGEN

A SEAT már önvezető robotokat alkalmaz az alkatrészek kültéri szállítására is

Az automata önvezető robotok 4G-s kapcsolattal, a Dolgok Internetén (Internet of Things) keresztül kommunikálnak, indukciós töltésűek és 25 méter hosszú konvojba állíthatók.
A spanyol martorelli SEAT üzem az első olyan gyártócég Európában, amely kültéri, automatizált vezetésű, egyidejű helymeghatározási és letérképezési rendszerrel (SLAM; Simultaneous Localization and Mapping), 4G kapcsolattal és indukciós akkumulátor töltéssel felszerelt járművekkel rendelkezik. Az alkatrészek üzemen kívüli automatizált szállításához nyolc AGV-t (Automatic Guided Vehicle) használnak, az új járművek ahhoz a 200 darabból álló önvezető robot-rendszerhez csatlakoznak, amelyek már ma is szállítják az alkatrészeket a martorelli és barcelonai gyár összeszerelő műhelyein belül.

SEAT implements self-driven robots to automate outdoor parts transport
A kültéri járművek és vontatmányaik egy-egy 25 méteres konvojjá állnak össze, ezeknek a maximális szállítási kapacitása 10 tonna és 3,5 km hosszú útvonalat fednek le. A SLAM navigációnak, az egyidejű helymeghatározás és letérképezés rendszerének köszönhetően ezeket a járműveket nem mágnesszalag vagy vezetékek vezérlik, így csökkennek a karbantartási költségek, és képesek sokoldalúbban, változatosabban alkalmazkodni az új útvonalakhoz. Telepítésük nem igényelt semmiféle építészeti átalakítást. Jelenleg két útvonalon szállítják a járművek hátsó- és oldalsó ajtóit és mobil elemeit a présüzem és a karosszéria műhelyek között.

SEAT AGV
Összességében a nyolc önvezető robot-rendszer napi 240 kilométert tesz meg. A létesítmények és a műhelyek között a szabadtéri önvezető robotok flottája éves szinten 1,5 tonnával csökkenti a CO2 kibocsátást, ezzel gyárban alacsonyabb lesz a járműforgalom is, eddig teherautókon és traktorokkal történt a szállítás.

A SEAT termelésért és logisztikáért felelős alelnöke, Dr. Christian Vollmer ezzel kapcsolatban elmondta, hogy "az elmúlt években a SEAT úttörő jellegű újításokat vezetett be a logisztika területén és ez egy újabb példa arra az elkötelezettségünkre, hogy az újabb ipari forradalom, az Industy 4.0 hivatkozási és viszonyítási pontjává váljunk. A kültéri automata robotok alkalmazása lehetővé teszi a termelési és logisztikai folyamatok optimalizálását hatékony, fenntartható és összekapcsolt módon". Az Industry 4.0 technikai újdonságai a gyár 7 900 alkalmazottjával dolgoznak együtt, akik naponta 2 300 gépkocsit gyártanak.

A projektet az ASTI Mobile Robotics és a Telefónica együttműködésével fejlesztették ki.