- Citroën C-Zero
- IONIQ Electric
- New Kona Electric
- TUCSON 1.6 T-GDi HEV
- Mercedes-Benz C 350 e
- Mercedes-Benz S-500 Plug-In Hybrid
- OPEL Ampera
- Tesla Model S
- Tesla Model X
- Volkswagen e-Crafter
- Volkswagen e-up!
- Volkswagen e-Golf
- Volkswagen Passat GTE
- Volkswagen Golf GTE
A SEAT már önvezető robotokat alkalmaz az alkatrészek kültéri szállítására is
Az automata önvezető robotok 4G-s kapcsolattal, a Dolgok Internetén (Internet of Things) keresztül kommunikálnak, indukciós töltésűek és 25 méter hosszú konvojba állíthatók.
A spanyol martorelli SEAT üzem az első olyan gyártócég Európában, amely kültéri, automatizált vezetésű, egyidejű helymeghatározási és letérképezési rendszerrel (SLAM; Simultaneous Localization and Mapping), 4G kapcsolattal és indukciós akkumulátor töltéssel felszerelt járművekkel rendelkezik. Az alkatrészek üzemen kívüli automatizált szállításához nyolc AGV-t (Automatic Guided Vehicle) használnak, az új járművek ahhoz a 200 darabból álló önvezető robot-rendszerhez csatlakoznak, amelyek már ma is szállítják az alkatrészeket a martorelli és barcelonai gyár összeszerelő műhelyein belül.
A SEAT termelésért és logisztikáért felelős alelnöke, Dr. Christian Vollmer ezzel kapcsolatban elmondta, hogy "az elmúlt években a SEAT úttörő jellegű újításokat vezetett be a logisztika területén és ez egy újabb példa arra az elkötelezettségünkre, hogy az újabb ipari forradalom, az Industy 4.0 hivatkozási és viszonyítási pontjává váljunk. A kültéri automata robotok alkalmazása lehetővé teszi a termelési és logisztikai folyamatok optimalizálását hatékony, fenntartható és összekapcsolt módon". Az Industry 4.0 technikai újdonságai a gyár 7 900 alkalmazottjával dolgoznak együtt, akik naponta 2 300 gépkocsit gyártanak.
A projektet az ASTI Mobile Robotics és a Telefónica együttműködésével fejlesztették ki.
SEAT implements self-driven robots to automate outdoor parts transport
A kültéri járművek és vontatmányaik egy-egy 25 méteres konvojjá állnak össze, ezeknek a maximális szállítási kapacitása 10 tonna és 3,5 km hosszú útvonalat fednek le. A SLAM navigációnak, az egyidejű helymeghatározás és letérképezés rendszerének köszönhetően ezeket a járműveket nem mágnesszalag vagy vezetékek vezérlik, így csökkennek a karbantartási költségek, és képesek sokoldalúbban, változatosabban alkalmazkodni az új útvonalakhoz. Telepítésük nem igényelt semmiféle építészeti átalakítást. Jelenleg két útvonalon szállítják a járművek hátsó- és oldalsó ajtóit és mobil elemeit a présüzem és a karosszéria műhelyek között. SEAT AGV
Összességében a nyolc önvezető robot-rendszer napi 240 kilométert tesz meg. A létesítmények és a műhelyek között a szabadtéri önvezető robotok flottája éves szinten 1,5 tonnával csökkenti a CO2 kibocsátást, ezzel gyárban alacsonyabb lesz a járműforgalom is, eddig teherautókon és traktorokkal történt a szállítás.A SEAT termelésért és logisztikáért felelős alelnöke, Dr. Christian Vollmer ezzel kapcsolatban elmondta, hogy "az elmúlt években a SEAT úttörő jellegű újításokat vezetett be a logisztika területén és ez egy újabb példa arra az elkötelezettségünkre, hogy az újabb ipari forradalom, az Industy 4.0 hivatkozási és viszonyítási pontjává váljunk. A kültéri automata robotok alkalmazása lehetővé teszi a termelési és logisztikai folyamatok optimalizálását hatékony, fenntartható és összekapcsolt módon". Az Industry 4.0 technikai újdonságai a gyár 7 900 alkalmazottjával dolgoznak együtt, akik naponta 2 300 gépkocsit gyártanak.
A projektet az ASTI Mobile Robotics és a Telefónica együttműködésével fejlesztették ki.