- Citroën C-Zero
- IONIQ Electric
- New Kona Electric
- TUCSON 1.6 T-GDi HEV
- Mercedes-Benz C 350 e
- Mercedes-Benz S-500 Plug-In Hybrid
- OPEL Ampera
- Tesla Model S
- Tesla Model X
- Volkswagen e-Crafter
- Volkswagen e-up!
- Volkswagen e-Golf
- Volkswagen Passat GTE
- Volkswagen Golf GTE
A Toyota-főnök megmondta az őszintét: meglehetősen távoli cél a 4-es szintű önvezető jármű
A Toyota-csoport fejlett önvezető rendszerei inkább taxikban, áruszállító járművekben és egyéb mobilitási megoldásokban debütálhatnak.
Platform 3.0 - TRI's New Automated Driving Research Vehicle
A nem egészen két évvel ezelőtt, 2018 márciusában 2,8 milliárd dolláros beruházással alapított Toyota Research Institute - Advanced Development (TRI-AD) küldetése, hogy világszínvonalú autonóm mobilitási és adatkezelési technológiák kifejlesztésével megvalósítsák a világ legbiztonságosabb autóját, közvetlen kapcsolatot teremtve a kutatási tevékenységek és a kereskedelmi hasznosítás között. Toyota Research Institute Rolls-out P4 Automated Driving Test Vehicle at CES
Dr. James Kuffner vezérigazgató szerint, amikor a privát autóhasználók járműveiben is megjelenhetnek a 4-es szintű önvezető megoldások, az még a távolabbi jövő. - A folyamatos és közvetlen emberi felügyeletet nem igénylő autonóm mobilitási technológiákat első körben könnyebb taxik, illetve nem személyszállító járművek fedélzetén bevezetni. Amikor a privát autóhasználók járműveiben is megjelenhetnek a 4-es szintű önvezető megoldások, az a távolabbi jövő. Jelenleg azon dolgozunk, hogy a mobilitási szolgáltatások piacán megvalósulhasson a 4-es szint - mondta annak apropoján, hogy az idén nyáron Tokió központjában, Nihonbashi-ban létesített új cégközpontban 2019. december 17-én megkezdődött a kutatómunka.A 4-es szintű autonómia a jármű szinte teljes körű önállóságát jelenti. Ezen a szinten a gépjárművek meghatározott közlekedési helyzetekben felügyelet nélkül haladhatnak. Meglehetősen távoli célról van szó, a Toyota még csak most készül bevezetni azt a 2-es szintű önvezető technológiát, amely folyamatos emberi felügyelet mellett képes autópályán önállóan közlekedni. A Toyota elképzelései szerint a teljes autonómia "pár évtizeden belül" valósulhat meg. Ez némileg ellentmond az európai autógyártók célkitűzésének, ugyanakkor iparági szakértők szerint a Toyota 15-20 éves intervallumra vonatkozó becslése tűnik reálisnak.
Mobility Teammate Concept Prototype Vehicle
A Toyota jelenleg különböző mobilitási megoldások, autómegosztó szolgáltatások, mobil értékesítési pontok vagy mozgó egészségügyi egységek számára fejleszti önvezető megoldásait. Ezeknél a szolgáltatást nyújtó személy határozná meg, hogy mikor és hova haladjon a jármű, majd menet közben felügyelné annak haladását, anélkül, hogy közvetlenül beavatkozna a vezetésbe.Számos autóipari szereplővel ellentétben a Toyota kifejezetten konzervatív és rendkívül elővigyázatos tempóban igyekszik eljutni végső autonóm mobilitási céljához. Az óvatos megközelítés helyességét több olyan, a közelmúltban bekövetkezett baleset vagy tragédia is igazolta, amelyben a gyártók vagy a felhasználók túlbecsülték technológiai felkészültségüket és olyan feladatokat bíztak volna rá a technikára, amelynek megoldására az még nem állt készen.
Az autonóm mobilitással járó feladatok összetettségét, illetve a hatalmas felelősség mértékét felismerve a Toyota úgy véli, az autóiparban és a társterületeken tevékenykedő vállalatok szoros együttműködése hozhatja meg a várt előrelépést az autonóm mobilitás terén. Ezt a szemléletet testesíti meg maga a TRI-AD is, amely a Toyota japán kutatás-fejlesztési tevékenységei és az észak-amerikai Szilícium-völgy szakértő vállalkozásai között épít hidat. A cég különleges központi irodájában egyaránt vannak japán és nyugati stílus szerint kialakított tárgyaló- és munkahelyek, a bejárattól az épületbe vezető folyosó falát pedig ezer vállalat logójából készített kollázs díszíti, emlékeztetve az itt dolgozókat az együttműködés fontosságára.
A collage of 1,000 company logos