CITROEN
  • Citroën C-Zero
MERCEDES
  • Mercedes-Benz C 350 e
  • Mercedes-Benz S-500 Plug-In Hybrid
NISSAN
  • Nissan Leaf
  • Nissan e-NV200 Evalia
OPEL/VAUXHALL
  • OPEL Ampera
PORSCHE
  • Porsche Cayenne S E-Hybrid
  • Porsche Panamera Diesel Plug-In
TESLA
VOLVO
  • Volvo V60 Plug-In
  • Volvo XC90 T8 PHEV
VOLKSWAGEN

508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED - Budapestre is megérkezett a franciák legerősebb szériamodellje

A zöldrendszámos autó 360 LE-s teljesítményével a valaha szériában gyártott legerősebb PEUGEOT modell, amely egyúttal "odafigyel" a környezetére is.
All New 2021 Peugeot 508 Sport Engineered (PSE) - Interior, Exterior, Driving
A PEUGEOT 508 Berline és SW változatával a gyár a vadonatúj PEUGEOT SPORT ENGINEERED termékvonal első modelljét mutatta be. A sportosság és a csúcstechnológia ötvözésével a PEUGEOT új értelmezést ad a teljesítmény fogalmának, bevezetve az új, felelős teljesítményt, a márka elnevezésével élve a Neo-Performance-ot. Ennek lényege a sportosság és a csúcstechnológia ötvözése a rekord alacsony károsanyag-kibocsátással: az új modell CO2-kibocsátása a WLTP protokoll szerint 46 g/km, ami 2,03 l/100 km üzemanyag-fogyasztásnak felel meg!

NEW Peugeot 508 PSE - FIRST LOOK, visual REVIEW (360 HP hybrid)
Az új termékvonal megkülönböztető jegyei közül a három kriptonitzöld oroszlánkarom a PEUGEOT SPORT új arculatát idézi, az első fényforrások a szériamodelleket, a hátsó fényszórók pedig a legendás PEUGEOT 504 Coupét.

508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED
Az 508 PSE külső designja egyszerre különleges és visszafogott, a tervezők lakkfekete és kriptonitzöld elemekkel, karosszéria szélesítésekkel és légterelőkkel dobták fel az 508 eleve látványos külsejét. A kiemelkedő aerodinamika elérésének jegyében az 508 PSE karosszériája elöl élesebb vonalú hűtőrácsot és első lökhárítót, kriptonitzöld légbeömlőket és típusjelzést, az ötajtós változaton a C-oszlopon oldalt a három oroszlánkarmot idéző speciális dekorlapot kapott, az SW változaton ugyanezeket az első sárvédőn. Hátul elektropolírozottak a kipufogóvégek és lakkfekete a középső diffúzor. A PEUGEOT SPORT első féknyergek is kriptonitzöldek.

508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED

A Berline (limuzin) és kombi (SW) kivitelben egyaránt rendelhető újdonság az 508-nál már megismert kényelmi és biztonsági szolgáltatások és felszerelések nagy részét szériában tartalmazza. A választható Comfort/Sport/Hybrid futóműbeállításoknak és a különböző testreszabható üzemmódoknak köszönhetően az 508 PSE sportos menettulajdonságainak ellenére egy hétköznapokon is jól használható, kényelmes és praktikus jármű.

508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED
Az 508 PSE szériagyártásban készül Franciaországban, a Peugeot Mulhouse-i üzemében.

Az új termékvonal bevezetésével egyidejűleg a PEUGEOT azt is bejelentette, hogy 2022-től visszatér a WEC (FIA World Endurance Championship) szériába, egészen pontosan az LMH (Le Mans Hypercar) kategóriába.

A hálózatról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid) hajtásláncnak köszönhetően 10 A-es szabványos hálózati csatlakozóról kevesebb mint 7 óra alatt, 16 A-es csatlakozóról 4 óra alatt, 32 A-es Wall Box segítségével kevesebb mint 2 óra alatt tölthető fel.

A 4WD összkerékhajtás ennél az autónál azt jelenti, hogy az első és a hátsó tengelyt külön-külön egy-egy villanymotor hajtja, a teljes hajtásról összesen három motor gondoskodik: egy 200 lóerős PureTech benzinmotor, a 81 kW/110 LE csúcsteljesítményű első villanymotor, amely a nyolcfokozatú, villamosított automata sebességváltóhoz csatlakozik és a 83 kW/113 LE csúcsteljesítményű hátsó villanymotor. A motorok összteljesítménye 360 LE, az össznyomaték 520 Nm, köszönhetően a dugattyús és az elektromos hajtás együttműködésének. A márka számára történelminek számító adat az 5,2 mp-es gyorsulás 0-ról 100 km/h-ra, valamint 3 mp 80-ról 120 km/h-ra, a 24,5 mp-es sprint álló helyzetből 1000 m-re és a 250 km/h-s, elektronikus rásegítéssel elért végsebesség.

A vezetés élménye a PEUGEOT történelmi öröksége, ezért is döntöttek úgy a PEUGEOT SPORT mérnökei, hogy átalakítják a PEUGEOT 508 futóművét, így nyújtják a legkiválóbb kompromisszumot a kényelem és a dinamikus vezetés között. Optimalizált a felfüggesztés, amely a három vezetési módtól (Comfort/Hybrid/Sport) függően változó csillapítást kap, alacsonyabb lett a hasmagasság, a nyomtáv elöl 24 mm-rel, hátul pedig 12 mm-rel nőtt, a 380 mm átmérőjű első féktárcsákat fix féknyeregben csúszó négy fékdugattyú fogja közre, a 20 collos keréktárcsákra MICHELIN© Pilot Sport 4S gumiabroncsok kerültek.

508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED
A középkonzolon található gomb segítségével összesen öt vezetési mód közül választhatunk, ezek
- az Electric: a 100%-ban elektromos üzemmód élvezetes velejárói a tökéletes csend, a WLTP protokoll szerinti 42 km hatótáv, a szabad behajtás a korlátozott forgalmú városi zónákba és a csak az elektromos motoroknál tapasztalható hihetetlen gyorsulás, mindezt 0 és 140 km/h sebesség között.
- a Comfort: egyfajta köztes üzemmód, puha futóműbeállításokkal, az igazán kényelmes autózás jegyében,
- a Hybrid: a rendszer helyzettől függően automatikusan vált a belsőégésű és az elektromos motor között, mindig az optimális fogyasztást tartva szem előtt
és a Sport: a 360 lóerő maximális kihasználása, remek vezetési élmény! Ez a vezetési mód a kormányzást, a futóművet, a gázpedál viselkedését és a motor működésének kijelzését egyaránt vezérli. A belsőégésű motor folyamatosan tölti az elektromos motor akkumulátorát, hogy a maximális teljesítmény minden pillanatban rendelkezésre álljon,
- valamint a 4WD: maximális motorerő rossz tapadási viszonyok között is.

A négykerék-meghajtás mellett az 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED a márka palettáján szereplő minden olyan egyéb vezetést támogató rendszerrel rendelhető, amelyek az utazás biztonságát szolgálják: pl. a Night Vision, az adaptív tempomat Stop/Go funkcióval, a sávtartó automatika, az automata vészfék, stb.

Az 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED utastere és a padlólemez feletti csomagtere a belsőégésű motorral szerelt változatokéval azonos teret kínál, köszönhetően az elektromos motorok és az akkumulátor átgondolt elhelyezésének.

A PEUGEOT i-Cockpit®-ot a PEUGEOT SPORT ENGINEERED modelleket megkülönböztető kriptonitzöld díszcsík és a magasra helyezett digitális műszeregység teszi különlegessé. A kijelző és a 10 hüvelykes HD központi képernyő grafikájában szintén feltűnik a modellcsalád különleges logója.

A "comfort-fit" ülések bőr, 3D szövet és Alcantara© vegyes kárpitozással készülnek. Az utastér egészében Tramontane fekete és kriptonitzöld díszvarrásokat találunk. A Hi-fi FOCAL® audiórendszer szériafelszereltség.

Az 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED háromféle fényezéssel kapható: Sélénium szürke, Perla Nera fekete és gyöngyházfehér. Minden 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED felirat fekete, ez is kiemeli a PEUGEOT 508 sportos karakterét.

Forrás: Mocsai Zoltán
Marketing vezető
PAUTOMOBIL IMPORT Kft.

Peugeot 508 Sport Engineered (PSE) Berline Le Mans

PRESS RELEASE
New 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED
Pioneering Performance Again

With these high-performance versions of the PEUGEOT 508 sedan and SW, PEUGEOT is unveiling the first chapter in its PEUGEOT SPORT ENGINEERED label. The perfect alliance between sportiness and technology, PEUGEOT is reinventing the codes for renewed performance, a responsible performance: Neo-Performance. The signature of this new line with 3 Kryptonite claws refers to PEUGEOT SPORT's new identity, to the light signatures of the production models and is drawing inspiration from the brand's heritage with the rear lights from the PEUGEOT 504 Coupé.

508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED is an absolute technological showcase and is the quintessential expression of the expertise of the PEUGEOT SPORT engineers. They have proven themselves time and time again:
- in international competitions such as the WRC (World Rally Championship), DAKAR, Pikes Peak or the WEC (Word Endurance Championship),
- with the development of the 208 FE concept in 2013 (46 g CO2/km - 0/100 in 8.2 s) and the 308 R HYbrid in 2015 (500 bhp - 720 Nm - 0/100 in 4.0 s).

At the same time as the launch of this label, PEUGEOT is announcing its return to the World Endurance Championship (WEC) in the LMH (Le Mans Hypercar) queen category from 2022.

508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED is the most powerful production car ever built by PEUGEOT.

The powertrain can reach 360 hp and 520 Nm of torque by astutely combining thermal and electrical energy. This combination makes it possible to achieve almost instantaneous levels of responsiveness. This level of performance is unprecedented for the brand:
- 0 to 100 km/h in 5.2 s,
- 1000 m DA in 24.5 s,
- 80 to 120 km/h in 3 s,
- maximum speed of 250 km/h (electronically controlled).

Driving pleasure is at the very heart of PEUGEOT's DNA, which is why the PEUGEOT SPORT engineers have adapted the chassis of the PEUGEOT 508 to achieve a very high quality comfort to behaviour compromise:
- Optimising variable 3-mode shock absorption (Comfort/Hybrid/Sport),
- lowered seat plate, tracks widened by 24 mm at the front and 12 mm at the rear,
- 380 mm diameter front brake discs and fixed four-piston callipers,
- 20-inch diameter rims fitted with Michelin© Pilot Sport 4S tyres.

The 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED can reach 360 hp thanks to the power of its combustion engine combined with its two electric motors, front and rear. The 4-wheel drive transmission ensures optimum traction in all weather conditions.
Five driving modes are available directly via the mode selector on the centre console:
- Electric: for 100% electric driving in total silence, with a range of 42 km under the WLTP protocol, which gives you access to the green zones in urban areas and provides high-rev acceleration with the immediate responsiveness of the electric engines from 0 km/h to 140 km/h.
- Comfort: Hybrid mode with softened suspensions for "high comfort" driving,
- Hybrid: mode that automatically selects combustion or electric power depending on the circumstances for more optimised consumption,
- Sport: maximum power of 360 hp for ultimate pleasure! This mode also affects steering, shock absorption, accelerator pedal mapping and digital engine colouring. The combustion engine ensures that the battery is charged for maximum power at all times.
- 4WD: maximum traction for slippery grip situations.

As for the hybrid motor, the 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED has benefited from PEUGEOT's expertise with the recent launches of the PEUGEOT 3008 HYBRID/HYBRID4 and PEUGEOT 508 HYBRID alongside the expertise at PEUGEOT SPORT with its experience of hybridization.
Recharging modes are flexible and adapted to each daily situation:
- in less than 7 hours on a standard domestic socket,
- in 4 hours on a 16 A reinforced plug,
- in less than 2 hours on a 32 A Wall Box.

Equipment installation solutions are available directly from our dealers. The entire eco-system dedicated to PEUGEOT's electrified models is available via the MyPeugeot® and Free2Move Services applications.

508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED has the same interior and boot volumes (above the floor) as the internal combustion versions thanks to the smart layout of the electric motors and battery.

The PEUGEOT SPORT ENGINEERED label has created a new type of virtuous performance: Neo-Performance. It is the perfect union of sportiness and technology with record CO2 emissions per km: this highperformance version is approved according to the WLTP protocol at 46 g CO2/km, the equivalent of 2.03 L/100 fuel consumption!

508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED embodies the very spirit of PEUGEOT's road handling know-how. The adjustments to its chassis are fine-tuned here by PEUGEOT SPORT engineers for ever greater driving pleasure. Cornering manoeuvres are precise thanks to ultimate steer tuning.

In addition to its 4-wheel drive and for the highest level of safety, 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED comes with all the driving aids available in the PEUGEOT 508 range: nightvision, adaptive cruise control with Stop/Go function, lane departure warning system, automatic emergency braking, etc.

The PEUGEOT i-Cockpit® comes into its own here with a compact steering wheel featuring three Kryptonite claws, distinctive elements of the PEUGEOT SPORT ENGINEERED label, and a 100% digital head-up display. The i-Cockpit® graphic animations and the central 10" HD screen have adopted the label's signature for an even more exclusive feel.

The upholstery of the "comfort-fit" seats also has a distinctive look with a mix of leather, 3D mesh and Alcantara©. The passenger compartment is decorated with double Tramontane grey and Kryptonite stitching. The FOCAL® Hi-Fi audio system is supplied as standard.

The aerodynamic design of the bodywork is emphasised by the distinctive features of this version:
- at the front: sharp grille, front bumper, scoops and Kryptonite monogram,
- on the side: three foils with specific decorative elements, the three claws again on the quarter wheel trim on the saloon and on the front wing on the SW,
- at the rear: electrolytically treated black exhaust outlets, black gloss central diffuser,
- 20-inch wheels fitted with MICHELIN© Pilot Sport 4S tyres, PEUGEOT SPORT Kryptonite front brake callipers.

508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED is available in three body colours: specific Selenium grey, Perla Nera black, Pearl white. All 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED monograms are black to highlight the natural sportsmanship of PEUGEOT 508.

508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED is manufactured in Mulhouse, France, and will be available to order from mid-October 2020 (depending on country).

Peugeot 508 Sport Engineered (PSE) SW LE Mans



#Peugeot #508_PSE #SPORT_ENGINEERED #PEUGEOT_508_Berline #PEUGEOT_508_SW #Neo_Performance #Sport #WEC #LMH #hybrid #PureTech #MICHELIN #4WD