CITROEN
  • Citroën C-Zero
MERCEDES
  • Mercedes-Benz C 350 e
  • Mercedes-Benz S-500 Plug-In Hybrid
NISSAN
  • Nissan Leaf
  • Nissan e-NV200 Evalia
OPEL/VAUXHALL
  • OPEL Ampera
PORSCHE
  • Porsche Cayenne S E-Hybrid
  • Porsche Panamera Diesel Plug-In
TESLA
VOLVO
  • Volvo V60 Plug-In
  • Volvo XC90 T8 PHEV
VOLKSWAGEN

Fél évig ingyen tölthetnek a britek, ha elektromos Peugeot-t vásárolnak

A Peugeot e-208, e-2008, 508 Hybrid, 3008 Hybrid4 vásárlói új autójuk mellé hat hónapra szóló ingyenes hozzáférést kapnak a Polar Plus, az Egyesült Királyság legnagyobb elektromos töltőhálózatához.
New 2008 SUV
Európában folyamatosan és arányaiban jelentős mértékben nő a hálózatról tölthető (tisztán elektromos és plug-in hibrid) járművek iránti kereslet. A JATO Dynamics piaci elemzése szerint 2019-ben harmadával nőtt a részben vagy teljesen elektromos személygépkocsik piaci részesedése. Az 1,28 millió eladott öntöltő hibrid, konnektoros hibrid és akkumulátoros elektromos személyautó 44 százalékát tették ki a plug-in (EV és PHEV) típusok, 3 százalékponttal növelve részesedésüket Európa zöld mobilitási piacán.

- Az elektromos járművek egyelőre csak a környezetbarát közlekedés iránt elhivatott vásárlóknak jelentenek vonzó alternatívát. A pragmatikusan gondolkodó vásárlók számára csak állami vagy piaci kedvezményekkel lehet érdekessé tenni a technológiát - fejtette ki online sajtókonferenciáján Carlos Tavares, a PSA Peugeot Citroën vezérigazgatója. - Az autóipar következő nagy kihívása, hogy 2025-ig megfizethetővé tegyük a zéró károsanyag-kibocsátású járműveket - tette hozzá a portugál származású üzletember.

Tavares szerint a töltőhálózat sűrűsége, a hálózatról tölthető akkumulátorokkal elérhető tisztán elektromos hatótávolság, illetve az üzemanyagként felhasznált elektromos energia árának hosszú távú alakulása az a három legfontosabb tényező, amely befolyásolni fogja a részben vagy teljesen elektromos járművek további elterjedésének ütemét.

Ennek szellemében a márka Nagy-Britannia-i importőre nagyvonalú ajánlattal támogatja és különleges akcióval népszerűsíti az elektromos és plug-in hibrid Peugeot modellek piaci bevezetését: a vásárlók új, részben vagy teljesen emissziómentes használatra alkalmas járművük mellé hat hónapra szóló, ingyenes hozzáférést kapnak az Egyesült Királyság legnagyobb elektromos töltőhálózatához.

Polar – The UK’s largest EV charging network
A Polar Plus több mint hétezer töltőpontot kezel szigetországszerte, amelyek havi vagy alkalmi díj fejében vehetők igénybe. A Peugeot ügyfeleinek azonban egyik miatt sem kell aggódnia: fél éven át ingyen használhatják a normál (3 kW), gyors- (7 kW) és villámtöltőkből (50/150 kW) álló rendszert. A töltőpontok kétharmadán ráadásul a felvett elektromos energiáért sem kell fizetni, így a vásárlást követő hat hónapban akár teljesen ingyenesen közlekedhetnek autóikkal a Peugeot-tulajdonosok.

Ez nem üres marketing ígéret: a márka tisztán elektromos modelljeinek hatótávolsága eléri a 310-340 kilométert, de még a hálózatról tölthető hibrid Peugeot-k is 52-59 kilométert képesek megtenni anélkül, hogy beindítanák belső égésű motorjukat. Még ez utóbbi is kényelmesen meghaladja egy európai polgár átlagos napi autóhasználatát, de a legnagyobb európai piacokon is elegendő lehet arra, hogy napi rendszerességgel emisszió-mentesen közlekedjenek. Ha a kezdeményezés sikeres lesz, várhatóan hasonló konstrukciót vezetnek be két további nagy európai piacon; Franciaországban és Németországban is.

A Peugeot jelenleg négy modelljét kínálja részben vagy teljesen elektromos hajtáslánccal. Az e-208 városi kisautót (a 2020. Év Európai Autója) és az e-2008 SUV-t ugyanaz az 50 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátorcsomag és 100 kW (136 LE) teljesítményű villanymotor hajtja, használati értéküket a belső égésű motorral szerelt verziókkal azonos kapacitású csomagtartójuk és a 150 km/óra végsebesség növeli.

A Peugeot 508 Hybrid (szedán és kombi kivitelben), valamint a Peugeot 3008 Hybrid4 modelleket a márka konnektoros hibrid hajtáslánca hajtja. Előbbi kétkerékhajtással, 11,8 kWh kapacitású akkumulátorral és 225 lóerős rendszerteljesítménnyel; utóbbi összkerékhajtással, 13,2 kWh-s akkucsomaggal és 300 lóerővel áll a vásárlók rendelkezésére. Tisztán elektromos üzemben mindkettő végsebessége 135 km/óra.


Még 2020-ban, elsőként az 508 Peugeot Sport Engineered modellnél mutatkozik be 360 lóerős kombinált teljesítménnyel a Peugeot sport-hibrid hajtáslánca. 2023-ra a márka minden egyes típusa elérhető lesz részben vagy teljesen elektromos hajtáslánccal is.

Peugeot Plug-In Hybrid Vehicles
Forrás: Mocsai Zoltán
PEUGEOT sajtókapcsolat