- Citroën C-Zero
- IONIQ Electric
- New Kona Electric
- TUCSON 1.6 T-GDi HEV
- Mercedes-Benz C 350 e
- Mercedes-Benz S-500 Plug-In Hybrid
- OPEL Ampera
- Tesla Model S
- Tesla Model X
- Volkswagen e-Crafter
- Volkswagen e-up!
- Volkswagen e-Golf
- Volkswagen Passat GTE
- Volkswagen Golf GTE
Peugeot/Automotive Cell Company - a franciák a saját kezükbe veszik az akkumulátorok fejlesztését
Az Automotive Cell Company (ACC), a Peugeot franciaországi testvérvállalata gyártja a jövőben azokat az akkumulátorokat, amelyeket a márka második generációs villanyautóiba építenek majd be.
Jelenleg Kína a világ első számú akkumulátor-gyártója, azonban a Peugeot és testvérvállalatai a közelmúltban fontos lépést tettek annak érdekében, hogy már középtávon jelentősen csökkenthessék az akkumulátorok szállításának idejét, költségeit és környezeti hatásait. A cél, hogy az elektromos hajtáslánc komponenseinek, a villanymotoroknak és az akkumulátoroknak a gyártása és szállítása is minél kisebb karbonlábnyommal (carbon footprint) történjen.
A PSA/Opel valamint a Total energetikai óriás kötelékébe tartozó Saft vállalat 2020 februárjában engedélyezett együttműködésében hamarosan megkezdődik az észak-franciaországi Douvrin-ben a vállalat akkumulátorgyártó Gigafactory üzemének az építése.
Une Gigafactory de batteries à Douvrin dès 2023
A gyár 2023-tól a márka új generációs elektromos padlólemezére épülő típusokat, elsőként a Peugeot e-3008 szabadidőjárművet láthatja el helyben készülő akkumulátorokkal.Peugeot e-3008
Ezeket az energiatároló egységeket kifejezetten a jelenlegi EMP2 platformon alapuló, vadonatúj electric Vehicle Modular Platform, eVMP padlólemezhez fejleszti és méretezi gyártójuk, az Automotive Cell Company (ACC), a Peugeot testvérvállalata. PSA electric Vehicle Modular Platform, eVMP
A cég először délnyugat-Franciaországban, Nersac városában, a Saft jelenlegi gyártóbázisán hozza létre azt a kísérleti gyártósort, amelyen kialakítják az új generációs akkumulátorok gyártástechnológiáját. Ezt a technológiát fogják aztán a Douvrin-i üzemben alkalmazni 2023-tól; a gyártás kezdeti éves kapacitása 8 GWh lesz, amit rövid úton meg kíván háromszorozni a vállalat. A tervek szerint a moduláris eVMP padlólemezen 60-100 kWh kapacitású akkumulátorcsomagok kaphatnak helyet, ami azt jelenti, hogy évente nagyságrendileg 300 ezer villanyautóhoz elegendő akkumulátorcsomag készülhet itt.Innovative new race seat made from TYPEFIBRE
Habár az ACC félig-meddig "házon belüli" beszállítónak tekinthető, ugyanolyan szigorú feltételeknek kell megfelelnie, mint a Peugeot-t és társmárkáit jelenleg kiszolgáló BYD, vagy újabban a Great Wall hálózatába tartozó kínai akkumulátorgyártóknak.- Ahhoz, hogy az eVMP padlólemezre épített Peugeot 3008-ba a Douvrin-ben készülő ACC akkumulátorokat elsőként beépíthessük, ezeknek a teljesítmény és az árképzés terén egyaránt maximálisan versenyképesnek kell lennünk - árulta el a francia L’Argus hírügynökségnek Yann Vincent, az ACC ügyvezető igazgatója.
Ami a teljesítményt illeti, új vegyi összetételüknek köszönhetően a tervezett akkumulátorok méretezéstől függően 400-650 kilométer megtételéhez szolgáltatnak majd energiát. Noha ezek a lítium-ion akkumulátorok a klasszikus nikkel-mangán-kobalt katódokat alkalmazzák, csökkentett kobalt-tartalmuknak köszönhetően nemcsak olcsóbbak lesznek, de energiasűrűségük és élettartamuk is nő. Az ACC új generációs akkumulátorai 2021-re kaphatják meg a hatósági engedélyeket, ezt követően kezdődhet meg a gyártás előkészítése.
A Douvrin-i gyártóüzem fontos szerepet játszik majd a Peugeot azon stratégiai célkitűzésében, hogy 2025-től minden modellcsaládját teljes mértékben villamosítsa. Ennek érdekében a vállalat 2018 áprilisában önálló e-mobilitási részleget hozott létre, majd 2019 elején, Párizs közelében megnyitotta elektromos hajtáslánc kompetencia-központját (Powertrain Expertise Centre, CEP). Itt összesen 32 millió eurós beruházással hoznak létre fejlesztési és tesztlaboratóriumokat. A CEP szorosan együttműködik azzal a szintén a francia főváros mellett működő, villanymotorok fejlesztésére, gyártására és értékesítésére szakosodott vegyesvállalattal, amelyet még 2018-ban alapított a Peugeot és a japán Nidec Corporation.
A mintegy 220 millió eurós beruházást megvalósító vegyesvállalat 900 ezer darabos tervezett éves gyártáskapacitásával hamarosan a világ legnagyobb villanymotor-gyártói közé emelkedhet.
Forrás: Mocsai Zoltán
Marketing Vezető | Marketing Manager
P Automobil Import Kft.