- Citroën C-Zero
- IONIQ Electric
- New Kona Electric
- TUCSON 1.6 T-GDi HEV
- Mercedes-Benz C 350 e
- Mercedes-Benz S-500 Plug-In Hybrid
- OPEL Ampera
- Tesla Model S
- Tesla Model X
- Volkswagen e-Crafter
- Volkswagen e-up!
- Volkswagen e-Golf
- Volkswagen Passat GTE
- Volkswagen Golf GTE
Peugeot e-208 - a Peugeot megtalálta a kimeríthetetlen energiaforrást?
Mi az, amiből a világ minden nagyvárosában több van, mint kellene, ráadásul soha nem fogunk kifogyni belőle? A válasz: a zaj.
A tartósan magas környezeti zaj ingerültséget, stresszt, alvászavart okozhat, rombolhatja a mentális egészséget, a jó közérzetet. A gyermekeknél a kognitív folyamatok, képességek hanyatlásához vezethet, amely ráadásul keringési és anyagcsere-zavarokat is okozhat. Európában évente több mint 16 ezren halnak meg zajszennyezés következtében, csaknem 32 millió felnőtt él folyamatos zajterhelés alatt, és 13 millióan nem tudnak rendesen aludni a folyamatos zaj miatt.
Mindez még inkább a villanyautók városi használata mellett szól, hiszen a tisztán elektromos hajtású járművek nem csupán helyi károsanyag-kibocsátás nélkül üzemelnek, hanem rendkívül halkan is. Ha egy város járműállományát 100 százalékban villanyautókra cserélnénk, az észlelhető zajszint 30 százalékkal csökkenne. A hanghullámok terjedésük során rugalmasan összesűrítik a közeget, amiben terjednek, így helyzeti és mozgási energiával is rendelkeznek. Ezt az energiát sikerült munkára fognia a Peugeot-nak, még ha csak egy figyelemfelhívó reklámkampány idejére is.
Párizs legzajosabb pontján két különleges óriásplakátot állítottak fel, amelyeket a világon elsőként hangérzékelő szenzorokkal borítottak. A 30 mm átmérőjű piezoelektromos lapkák a hangnyomást elektromos energiává alakítják át. A több ezer szenzor elegendő áramot termel ahhoz, hogy segítségével tölteni lehessen a Peugeot e-208 akkumulátorát.
- A legnagyobb kihívást az jelentette, hogy a szenzorok hatásfokát megnövelve olyan áramerősséget érjünk el, ami kompatibilis a töltőpontokkal – vázolta a projekt szakmai feladatait Antoine Ughetto, a műszaki megvalósításért felelős stúdió, a MakeMePulse munkatársa.
A Peugeot Európában az elsők között kínált elektromos személyjárművet. Az 1995 és 2003 között forgalmazott 106 Electrique 95 km/óra végsebességre volt képes, nikkel-kadmium akkumulátorainak egy feltöltésével 100 kilométert lehetett megtenni.
A Peugeot 208 fejlesztése során a mérnökök úgy helyezték el az akkumulátorcsomagot a padlólemezen, hogy az elektromos e-208 csomagtartója és utastere pontosan ugyanakkora legyen, mint a belső égésű motorral szerelt modellváltozatoké.
Mindez még inkább a villanyautók városi használata mellett szól, hiszen a tisztán elektromos hajtású járművek nem csupán helyi károsanyag-kibocsátás nélkül üzemelnek, hanem rendkívül halkan is. Ha egy város járműállományát 100 százalékban villanyautókra cserélnénk, az észlelhető zajszint 30 százalékkal csökkenne. A hanghullámok terjedésük során rugalmasan összesűrítik a közeget, amiben terjednek, így helyzeti és mozgási energiával is rendelkeznek. Ezt az energiát sikerült munkára fognia a Peugeot-nak, még ha csak egy figyelemfelhívó reklámkampány idejére is.
Párizs legzajosabb pontján két különleges óriásplakátot állítottak fel, amelyeket a világon elsőként hangérzékelő szenzorokkal borítottak. A 30 mm átmérőjű piezoelektromos lapkák a hangnyomást elektromos energiává alakítják át. A több ezer szenzor elegendő áramot termel ahhoz, hogy segítségével tölteni lehessen a Peugeot e-208 akkumulátorát.
NEW PEUGEOT e-208 - RECYCLE THE NOISE, SILENCE THE CITY
- Fontosnak érezzük, hogy modellpalettánk villamosítása során új innovációs területeket feltérképezve a lehető legsokrétűbben járuljunk hozzá a világ jövőjének kialakításához. Egyelőre kísérleti technológiáról van szó, amely nem képes egymagában, hálózati támogatás nélkül teljesen feltölteni az akkumulátorokat, de nem is ez a fontos, hanem, hogy részesei lehetünk valami nagyon ígéretesnek – nyilatkozta Thierry Lonziano, a Peugeot globális marketing és kommunikációs igazgatója. - A legnagyobb kihívást az jelentette, hogy a szenzorok hatásfokát megnövelve olyan áramerősséget érjünk el, ami kompatibilis a töltőpontokkal – vázolta a projekt szakmai feladatait Antoine Ughetto, a műszaki megvalósításért felelős stúdió, a MakeMePulse munkatársa.
A Peugeot Európában az elsők között kínált elektromos személyjárművet. Az 1995 és 2003 között forgalmazott 106 Electrique 95 km/óra végsebességre volt képes, nikkel-kadmium akkumulátorainak egy feltöltésével 100 kilométert lehetett megtenni.
Peugeot 106 électric
Utódja, a 2010-ben bevezetett iOn a világ első sorozatgyártású, nagy sebességre (130 km/óra) képes elektromos járműveként írta be magát az autóipar történetébe. A 3,4 méter hosszú, 63 lóerős jármű már modern lítium-ion akkucsomaggal rendelkezett, amely akár 160 kilométerre elegendő energiát tudott tárolni.Peugeot iOn Electric Car
A Peugeot e-208 a márka új villamosítási programjának első, tisztán elektromos tagja. A modell villanymotorja 3 673 és 10 000/perc fordulatszám között adja le maximális, 136 lóerős teljesítményét, de 260 Nm-es legnagyobb forgatónyomatéka már 300/perc fordulatszámtól megjelenik. Az autó végsebessége 150 km/óra, álló helyzetből 8,1 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára. 50 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátorának teljes feltöltésével a WLTP norma szerint akár 340 kilométert képes megtenni. A Peugeot 208 fejlesztése során a mérnökök úgy helyezték el az akkumulátorcsomagot a padlólemezen, hogy az elektromos e-208 csomagtartója és utastere pontosan ugyanakkora legyen, mint a belső égésű motorral szerelt modellváltozatoké.