CITROEN
  • Citroën C-Zero
MERCEDES
  • Mercedes-Benz C 350 e
  • Mercedes-Benz S-500 Plug-In Hybrid
NISSAN
  • Nissan Leaf
  • Nissan e-NV200 Evalia
OPEL/VAUXHALL
  • OPEL Ampera
PORSCHE
  • Porsche Cayenne S E-Hybrid
  • Porsche Panamera Diesel Plug-In
TESLA
VOLVO
  • Volvo V60 Plug-In
  • Volvo XC90 T8 PHEV
VOLKSWAGEN

Peugeot - így tesztelik az elektromos hajtású modellek akkumulátorait

A Peugeot hibrid gyártósorokon készíti részben vagy teljesen elektromos hajtású modelljeit, azaz a villanymotoros, a plug-in hibrid és a belsőégésű motoros modellek ugyanazon a gyártósoron készülnek.
A Peugeot 2023-ra teljes modellkínálatának villamosítását tervezi. A részben vagy teljesen elektromos hajtású modellek jelenlegi számát és arányát ismerve ez abszolút reális célkitűzés, hiszen már most is csak néhány kisebb lépés választja el a márkát a cél megvalósulásától.

Az elektromos átállásban kulcsszerepet játszik az a folyamatosan növekvő létszámú csapat, akik a hálózatról tölthető, részben vagy teljesen elektromos járművek akkumulátorcsomagjait szerelik össze. Hatalmas a felelősségük, hiszen nemcsak az autók egyik legköltségesebb fődarabjáról van szó, hanem a járműhasználat alapvető feltételéről, a vevőelégedettség kompromisszumot nem tűrő alkotóeleméről, amelyre a Peugeot 8 éves vagy 160 ezer kilométeres kapacitás-garanciát vállal.

A villamosított járművek folyamatosan növekvő számának köszönhetően a Peugeot-nak már 2022-ben havonta 10 ezer személyautó és 7 ezer könnyű haszonjármű részére kell biztosítania akkumulátor-csomagot, ezek a számok pedig a várakozások szerint az elkövetkezendő évek során exponenciálisan fognak emelkedni. Egyre több szakembert kell tehát felkészíteni az akkumulátorcsomagok összeszerelésére és tesztelésére. A speciálisan képzett szerelők az egyhónapos kiegészítő képzés után a Peugeot e-208-ast előállító nagyszombati (Szlovákia) gyárban, illetve a Total-lal közösen létrehozott Automotive Cells Company még 2021-ben üzembe álló telephelyein, a franciaországi Douvrin, illetve a németországi Kaiserslautern városában kamatoztathatják tudásukat.

A Peugeot jelenleg kétféle konfigurációban készíti akkumulátorait, az 50 kWh kapacitású egység összeépítése mintegy hatvan percet vesz igénybe, míg a nagyobb, 75 kWh-os akkumulátor nagyjából 90 perc alatt készül el. Ezt követően alapos, mindenre kiterjedő tesztnek vetnek alá minden egyes lítium-ion akkumulátort. A folyamat során elektromos és funkcionális teszten szimulálják az akkumulátor üzemszerű viselkedését, ellenőrizve annak teljesítményét és biztonságát. Ezt követően nagy nyomású gázzal töltik fel az akkumulátor belső tereit és megvizsgálják a tömítettségét. Ha nem észlelnek nyomáscsökkenést, az azt jelenti, hogy az akkumulátorház tökéletesen véd a por és folyadékok behatolása ellen. Ellenkező esetben a szennyezéstől károsodhat, romolhat az akkumulátor teljesítménye és csökkenhet az élettartama. Ha a tizenöt perces, intenzív vizsgálat során "helyt áll", következő útja már egyenesen az összeszerelő üzembe vezet, ahol elhelyezik a megfelelő járműben.

A márka jelenlegi modellkínálata a Peugeot 108 városi miniautó, valamint a Peugeot Boxer áruszállító kivételével kétféle modern padlólemezre épül.

A közös moduláris platform (Common Modular Platform, CMP) a városi és kompakt modelleket szolgálja ki. Jelenleg a Peugeot 208 és a Peugeot 2008 épül erre a padlólemezre, amelyek a hagyományos hajtásláncok mellett tisztán elektromos hajtáslánccal is felszerelhetők.

A hatékony moduláris platform (Efficient Modular Platform, EMP2) az alsó-közép és középkategóriás személy- és áruszállító modellek egységes alapját adja. Ezek közül a Peugeot 3008 illetve a Peugeot 508 hálózatról tölthető (plug-in) hibrid hajtáslánccal, míg a Peugeot Partner/Rifter és a Peugeot Expert/Traveller páros tisztán villanymotoros konfigurációban rendelhető a tradicionális benzin- és dízelmotoros változatok mellett.

A sort a Boxer elektromos változata zárja. Noha a nagyhaszonjármű padlólemezének fejlesztésekor még nem volt szempont az emissziómentes használat lehetősége, a Peugeot mérnökei megtalálták a módját, hogy helytakarékosan helyezzék el az akkumulátorcsomagokat. Olyannyira, hogy azok egyáltalán nem rabolnak helyet a raktérből, a Peugeot összes többi elektromos kisáruszállítójához hasonló, azonos raktérkapacitás áll a felhasználók rendelkezésére.

Forrás:Mocsai Zoltán
Marketing vezető / Marketing Manager
PAUTOMOBIL IMPORT Kft.

#Peugeot #e208 #Total #Automotive_Cells_Company #Douvrin #Kaiserslautern #Peugeot_108 #Boxer #CMP #EMP2 #508 #Partner/Rifter #Expert/Traveller