CITROEN
  • Citroën C-Zero
MERCEDES
  • Mercedes-Benz C 350 e
  • Mercedes-Benz S-500 Plug-In Hybrid
NISSAN
  • Nissan Leaf
  • Nissan e-NV200 Evalia
OPEL/VAUXHALL
  • OPEL Ampera
PORSCHE
  • Porsche Cayenne S E-Hybrid
  • Porsche Panamera Diesel Plug-In
TESLA
VOLVO
  • Volvo V60 Plug-In
  • Volvo XC90 T8 PHEV
VOLKSWAGEN

A városi közlekedés jövője - az Audi sem csak autóban látja a smart mobility megoldást

Legyen szó e-robogóról, kerékpárról vagy rollerről, előbb utóbb minden autógyártó kínálatában megjelenik a megoldás az "utolsó mérföld" problémára. Az Audi már 2019-ben bemutatta mikro-mobilitási ötletét.
Ahogy ez az autóknál már megszokott, a németek az e-rollereknél is először tanulmány-modellekkel tesztelik a felhasználókat, majd a concept-járművekből alakítják ki a sorozatgyártásra érett változatot. Az Audi a 2019-es frankfurti IAA kiállításon mutatta be az e-tron Scooter-t.

Audi e-tron Scooter
Az Audi e-tron Scooter gördeszka alapokra épült, azzal a kiegészítéssel, hogy "kormányt" is szereltek rá, ezáltal ötvözi az elektromos roller és a gördeszka előnyeit. Autóval, busszal vagy vonattal történő szállításhoz a tizenkét kilogramm (26 font) súlyú járművet össze lehet csukni, az autó csomagtartójában kényelmesen elfér, de húzni is lehet, mint egy "húzóskocsit", népszerű nevén "nyugger padzsérót". A roller kezelhetősége leginkább a szörfözéshez hasonló, a vezető egyik keze szabad marad, így képes akár hátrafordulni, körülnézni és kézjelet is adni irányváltás előtt. A rollert a kormányoszlop jobbra-balra döntése mellett a súlypont áthelyezésével is lehet irányítani, éppen úgy, mint egy gördeszkát. A szokatlan fordulékonyság a két-két kerékkel együtt elforduló tengelyeknek köszönhető.

Audi e-tron Scooter
A kormányrúd(fogantyú) nemcsak stabilitást, biztonságot nyújt a vezetőnek, erre szerelték az akkumulátort és az elektronikát, valamint erre került az akkumulátor állapotát mutató kijelző is. Gyorsítani és fékezni a markolat elforgatásával lehet, mint a motorkerékpároknál, a hátsó lábfék hidraulikus. A 20 kilométer (12,5 mérföld) hatótávolságot rekuperációval érik el, a roller fékezéskor a kinetikus energiát villamos energia formájában visszatermeli. A járművön elöl-hátul kombinált LED-es lámpák vannak, ezek nappali, éjszakai világításként illetve féklámpaként funkcionálnak. A Bluetooth interfész lehetővé teszi az utazási paraméterek egyedi beállítását és védelmet nyújt a tolvajok ellen.

Az e-tron Scooter gyártását és az értékesítés kezdetét 2020 végére tervezik, az ára 2000 EUR körül várható.

Az Audi lehetőséget lát arra is, hogy bizonyos felhasználói csoportok, például egy lakónegyed lakói bérflottában, közösségi járműként használják majd a rollereket. További lehetőség, hogy az e-rollert extra felszerelésként kínálják az Audi e-tron modellek vásárlóinak, az e-rollert a csomagtartóban egy külön csatlakozóról lehet feltölteni. Az autósok az "utolsó mérföldet" akár 20 km/h-s (12,5 mp/h) sebességgel, kényelmesen megtehetik a parkolóhelytől a munkahelyig.

Mint Thorsten Schrader, az Audi mikro-mobilitásának projektvezetője a videoban elmondja, ezzel a járművel azokat a vevőket célozzák, akik élvezik az "okos mobilitást" és szeretnének fenntarthatóan és multimodálisan közlekedni.