CITROEN
  • Citroën C-Zero
MERCEDES
  • Mercedes-Benz C 350 e
  • Mercedes-Benz S-500 Plug-In Hybrid
NISSAN
  • Nissan Leaf
  • Nissan e-NV200 Evalia
OPEL/VAUXHALL
  • OPEL Ampera
PORSCHE
  • Porsche Cayenne S E-Hybrid
  • Porsche Panamera Diesel Plug-In
TESLA
VOLVO
  • Volvo V60 Plug-In
  • Volvo XC90 T8 PHEV
VOLKSWAGEN

Mobil töltőről üzemel három Toyota Mirai Ausztráliában

Azt ismered, hogy "...és benzinkutat is vettél hozzá?"
Nos, a régi poén új tartalmat kapott, amikor 2016 végén a Toyota a hibrid teherautókat gyártó Hino Australia közreműködésével mobil hidrogéntöltő állomást fejlesztett ki és helyezett üzembe Ausztráliában.

Mivel a kontinensnyi országban még nem épült ki az infrastruktúra az üzemanyagcellás autók feltankolásához, a japánok helyi mérnökei ezt a megoldást választották a Toyota Mirai népszerűsítésére.

Toyota Mirai - Hino 700 Series SS2848HR ProShift
A mobil töltőállomás egy kifejezetten erre a célra épített konténer. A hibrid hajtású Hino 700 Series SS2848HR ProShift vontatta egységben van a generátor és egy kompresszor is. A hidrogént lehűtik, 70 MPa (700 bar) nyomásra sűrítik és palackokban tárolják mielőtt feltankolják vele a három Toyota valamelyikét. A Mirai hatótávolsága a két beépített tartályában tárolt mintegy 5 kilogrammnyi sűrített hidrogénnel körülbelül 550 kilométer. A tank újratöltése mindössze 3-5 percig tart, és az autó egyetlen emissziója a vízpára. Az autó teljesítménye és komfortja ugyanolyan, mint egy hagyományos hajtású járműé, a tesztelők szerint kifejezetten élvezetesen vezethető autó. A Miraiban ugyanaz a hybrid technika működik, mint amit a Toyota a Hybrid Synergy Drive rendszerhez fejlesztett ki, csak ebben az autóban az üzemanyagcella "helyettesíti" a benzinmotort. 113 kW (152 LE) teljesítményű villanymotorját az üzemanyagcellában termelt áram hajtja.

A hidrogén ugyanolyan biztonságos, mint bármelyik másik üzemanyag, ám a fosszilis anyagoktól eltérően nem növeli a globális felmelegedést. A hidrogén a világegyetem egyik leggyakoribb eleme, ami szinte bármiből - akár még szennyvíziszapból is - előállítható, és a szél- és napenergiához hasonlóan rengeteg területen használható tiszta energiaforrásként.

A Toyota Ausztrália üzemanyagcellás projektjének szponzora és az igazgatótanács vezető tanácsadója, Bernie O'Connor úgy véli, hogy a mobil töltőállomás döntő fontosságú lesz a Mirai előnyeinek bemutatásában. "Ez egy praktikus és szükséges lépés volt annak érdekében, hogy az emberek személyesen is megismerhessék és kipróbálhassák a minden eddigi szabályt megváltoztató Mirai újszerű technológiáját." – nyilatkozta O’Connor.

A Mirai Japánban, Európában és az Egyesült Államokban kapható. A Toyota számítása szerint 2017-re már 3000 Mirai üzemel majd az Egyesült Államokban. Jelenleg nincsenek tervek arról, hogy a modell megjelenjen az ausztrál piacon, mielőtt az országban kiépítenék a megfelelő hidrogéntöltő infrastruktúrát.