- Citroën C-Zero
- IONIQ Electric
- New Kona Electric
- TUCSON 1.6 T-GDi HEV
- Mercedes-Benz C 350 e
- Mercedes-Benz S-500 Plug-In Hybrid
- OPEL Ampera
- Tesla Model S
- Tesla Model X
Vezető szerepre tör Kínában a Volkswagen az elektromos mobilitás területén
Kínában 2018-ban már több mint egymillió hálózati konnektorról tölthető hibrid (PHEV), illetve tisztán elektromos (BEV) hajtású járművet értékesítettek!
2019 World New Energy Vehicle Congress (WNEVC)
A dél-kínai Boao városában megrendezett World New Energy Vehicle Congress (WNEVC) alkalmával jelentette be Dr. Herbert Diess, a Volkswagen-vezérigazgatója, hogy a kínai autópiac döntő jelentőségű a Volkswagen elektromos offenzívája szempontjából és át kívánják venni a vezető pozíciót Kínában az elektromos mobilitás témakörében. A jövő technikáin több mint 4500 mérnök dolgozik és a vállalat 2035-re kínai kiszállításaiban 50 százalékra tervezi emelni az elektromos autók részarányát.A Volkswagen már 2019-ben is 14 elektromos hajtáslánccal szerelt modellt kínál a kínai vásárlóknak, a vállalatcsoport által 2028-ig előirányzott 22 millió elektromos autónak pedig több mint a fele Kínában készül majd. A 2018-ban értékesített több mint egymillió hálózatról tölthető hibrid (PHEV), illetve tisztán elektromos (BEV) hajtású járművel Kína az elektromos hajtáslánccal szerelt autók legnagyobb piaca. Az elektromobilitást a kormányzat olyan átfogó kezdeményezésekkel támogatja, mint a töltőinfrastruktúra fejlesztése, az alacsony áramdíjak, valamint egyre nagyobb arányban alkalmaznak megújuló energiaforrásokat az elektromos áram előállításához.
Az elekromos mobilitási offenzíva keretében a Volkswagen-csoport 2028-ig mintegy 11,6 millió elektromos autó gyártását tervezi Kínában, a gyártásba mindhárom vegyesvállalat, a FAW-Volkswagen, a SAIC VOLKSWAGEN és a JAC Volkswagen is bekapcsolódik. Amint 2020-ban a SAIC VOLKSWAGEN antingi és a FAW-Volkswagen foshani gyára megkezdi a MEB-alapokra épülő járművek gyártását, éves szinten egyedül ez a gyártókapacitás mintegy 600 ezer tisztán elektromos hajtású járművet jelent. Mindezeken túl a JAC és a SEAT saját platformot fejleszt a kisebb elektromos autókhoz. A tervek szerint a Volkswagen Group China már a jövő év folyamán mintegy 400 ezer elektromos hajtású gépkocsit szállít a kínai vásárlóknak.
A VW az új vegyesvállalat, a Star Charge valamint a FAW és a JAC együttműködésének eredményeként az idei év végétől privát falitöltőket (Wallbox) kínál és nagyszámú nyilvános töltőállomást létesít. Hogy az autósok gyorsan és egyszerűen találhassanak megfelelő töltőállomást, a felhasználókat és a töltőállomásokat közös hálózatba kötik. Ezt az integrált connectivity-megoldást a Mobility Asia, a Volkswagen Group China leányvállalata kínálja, amely a mobilitás területének minden alkalmazására fejleszt digitális ökoszisztémát.
Volkswagen ID. Buzz