- Citroën C-Zero
- IONIQ Electric
- New Kona Electric
- TUCSON 1.6 T-GDi HEV
- Mercedes-Benz C 350 e
- Mercedes-Benz S-500 Plug-In Hybrid
- OPEL Ampera
- Tesla Model S
- Tesla Model X
- Volkswagen e-Crafter
- Volkswagen e-up!
- Volkswagen e-Golf
- Volkswagen Passat GTE
- Volkswagen Golf GTE
GreenGo - tapasztalatok és jótanácsok (leendő) villanyverda tulajdonosoknak
Az első hazai elektromos car-sharing szolgáltató és egyben az egyik legnagyobb villanyverda-flotta üzemeltetői az elmúlt hideg napok után négy pontban foglalták össze tapasztalataikat.
Az első és legfontosabb: mivel az elektromos autókban is akkumulátor biztosítja a működést, úgy, mint a mobiltelefonokban, ezért nagy hidegben az autó is gyorsabban merül le, úgy, mint a mobiltelefon a sípályán. Ha megy az autóban a fűtés, márpedig a mínuszokban ezt elvárjuk, akkor meg egyenesen nagyon gyorsan le tudnak merülni az elektromos autók akkumulátorai. Figyeljünk erre oda!
A második: bármennyire is kezd népszerűvé válni az elektromos autózás, a fővárosban még mindig nagyon kevés a töltőhely. Egyelőre "sok az eszkimó és kevés a fóka" helyzet van, ami azt jelenti, hogy hidegben a meglévő kevés töltőhelyen gyakrabban fordulnak meg az elektomos autók – ennek következtében néha a szokásosnál is többet kell az autósoknak várni, amíg rájuk kerül a sor. Ezzel Budapesten télen minden elektromos-autósnak számolnia kell.
A harmadik: igen, amikor fázunk, türelmetlenebbek vagyunk. Ebben a hidegben sokan várakozunk a töltőállomásokon, ilyenkor elkerülhetetlenül idegesebbek, feszültebbek vagyunk. A mi tapasztalatunk mégis az, hogy mintha az elektromos-közösség mégis jobban viselné az ilyen megpróbáltatásokat, tagjai “jobb fejek”. Már létezik - vagy legalábbis formálódik - egy igazi közösség.
A negyedik és legfontosabb: a GreenGo-nál szabály, hogy másokat engedjünk magunk elé a töltőállomáson. Új szolgáltatóként kötelességünknek érezzük, hogy példát mutassunk más autós társainknak is. Ezért autóinkat leginkább csak éjszaka “off time” töltjük, amikor senki mást nem tartunk fel, ebben a zord hidegben pedig, amikor időről-időre mi is rászorulunk a nappali töltésre, mindenkit magunk elé engedünk.
Összefoglalva:
Elektromosan autózni az év minden napján jó és még akkor is ez a legkörnyezetbarátabb közlekedés Budapesten, ha télen néha kihívások elé állítanak minket az akkumulátorok. Akinek fontos a friss, fiatalos, trendi és környezettudatos közlekedés, a GreenGo-nál jobb élményt télen sem kaphat. (Ez volt a reklám helye!)
A második: bármennyire is kezd népszerűvé válni az elektromos autózás, a fővárosban még mindig nagyon kevés a töltőhely. Egyelőre "sok az eszkimó és kevés a fóka" helyzet van, ami azt jelenti, hogy hidegben a meglévő kevés töltőhelyen gyakrabban fordulnak meg az elektomos autók – ennek következtében néha a szokásosnál is többet kell az autósoknak várni, amíg rájuk kerül a sor. Ezzel Budapesten télen minden elektromos-autósnak számolnia kell.
A harmadik: igen, amikor fázunk, türelmetlenebbek vagyunk. Ebben a hidegben sokan várakozunk a töltőállomásokon, ilyenkor elkerülhetetlenül idegesebbek, feszültebbek vagyunk. A mi tapasztalatunk mégis az, hogy mintha az elektromos-közösség mégis jobban viselné az ilyen megpróbáltatásokat, tagjai “jobb fejek”. Már létezik - vagy legalábbis formálódik - egy igazi közösség.
A negyedik és legfontosabb: a GreenGo-nál szabály, hogy másokat engedjünk magunk elé a töltőállomáson. Új szolgáltatóként kötelességünknek érezzük, hogy példát mutassunk más autós társainknak is. Ezért autóinkat leginkább csak éjszaka “off time” töltjük, amikor senki mást nem tartunk fel, ebben a zord hidegben pedig, amikor időről-időre mi is rászorulunk a nappali töltésre, mindenkit magunk elé engedünk.
Összefoglalva:
Elektromosan autózni az év minden napján jó és még akkor is ez a legkörnyezetbarátabb közlekedés Budapesten, ha télen néha kihívások elé állítanak minket az akkumulátorok. Akinek fontos a friss, fiatalos, trendi és környezettudatos közlekedés, a GreenGo-nál jobb élményt télen sem kaphat. (Ez volt a reklám helye!)
GreenGo – Enyém. Tiéd. Miénk.
A GreenGo egy budapesti autómegosztó hálózat, amely 45 elektromos Volkswagen e-up!-ból álló flottát bocsát azok rendelkezésére, akik "reális alternatívát keresnek a nehézkes belvárosi tömegközlekedésre, fáznak már a Bubin, nem akarnak drága pénzen saját gépjárművet fenntartani, vagy csak fáj a szívük, ha marokszám dobálják a százasokat a parkolóautomatákba".