- Citroën C-Zero
- IONIQ Electric
- New Kona Electric
- TUCSON 1.6 T-GDi HEV
- Mercedes-Benz C 350 e
- Mercedes-Benz S-500 Plug-In Hybrid
- OPEL Ampera
- Tesla Model S
- Tesla Model X
- Volkswagen e-Crafter
- Volkswagen e-up!
- Volkswagen e-Golf
- Volkswagen Passat GTE
- Volkswagen Golf GTE
Kiterjeszti globális együttműködését a Ford és a Volkswagen
A Volkswagen 2,6 milliárd, a Ford 4,4 milliárd dollárt fektet be az önvezető járműveket fejlesztő pittsburghi Argo AI cégbe.
Még 2019 januárjában jelentette be a Volkswagen AG részéről Dr. Herbert Diess CEO és Jim Hackett Ford CEO, hogy a Volkswagen és a Ford szándéknyilatkozatot írt alá "az együttműködési lehetőségek feltárásáról az elektromos járművek, az önvezető járművek és a mobilitási szolgáltatások területén, és már el is kezdték a lehetőségek vizsgálatát".
Az együttműködés keretében mindkét gyártó önállóan integrálhatja az Argo AI önvezető rendszerét (SDS) saját járműveibe. Az Argo AI arra törekszik, hogy a nagyforgalmú városi közlekedésben is SAE 4-es szintre képes SDS-t nyújtson az utazás-megosztási és áruszállítási szolgáltatások területén.
Szintén bejelentették, hogy 2022-tól kezdődően a Ford és a VW közösen fejleszt kisáruszállítókat és közepes pickup-okat mindkét márkának. Ez utóbbi 2022-ben kerülne piacra. A Volkswagen és a Ford jelenleg is erős, egymást kiegészítő kisáruszállító és pickup választékkal rendelkezik világszerte, köztük olyan népszerű modellekkel, mint a Volkswagen Transporter, a Caddy és az Amarok, valamint a Ford Transit-modellcsalád és a Ranger.
Dr. Herbert Diess VW CEO, Jim Hackett Ford CEO
Július elejére már a részletek is ismertté váltak, eszerint a két vállalat-óriás valóban kiterjeszti globális szövetségét az elektromos járművek közös fejlesztésére, valamint a Volkswagen a Forddal közösen több mint 7 milliárd dollárt fektet be az önvezető járműveket fejlesztő amerikai Argo AI-ba. A Volkswagen 2,6 milliárd dollárból 1 milliárd dolláros finanszírozást vállal és az üzletbe bevonja az 1,6 milliárd dollár értékű Autonomous Intelligent Driving (AID) cégét is, amely több mint 200 alkalmazottat foglalkoztat - többségük eddig a Volkswagen csoport részére fejlesztett önvezető technológiát. A müncheni székhelyű AID lesz az Argo AI új európai központja.Az együttműködés keretében mindkét gyártó önállóan integrálhatja az Argo AI önvezető rendszerét (SDS) saját járműveibe. Az Argo AI arra törekszik, hogy a nagyforgalmú városi közlekedésben is SAE 4-es szintre képes SDS-t nyújtson az utazás-megosztási és áruszállítási szolgáltatások területén.
Jim Hackett Ford CEO, Bryan Salesky Argo AI Founder-CEO, Dr. Herbert Diess VW CEO
3rd Generation Ford Self Driving Vehicle by Argo AI
Miami: The First Proving Ground for Ford's Self-Driving Service
A másik fontos bejelentés, hogy a Ford a Volkswagen elektromos-jármű architektúráját és a Modular Electric Toolkit-et (MEB) használja, hogy egy korábban tett ígérete szerint 2023-tól egy nagy szériában gyártott, teljesen elektromos, zéró károsanyag-kibocsátású járművel jelenjen meg az európai piacon. A Ford azt tervezi, hogy Köln-Merkenichben több mint 600 000 európai gépkocsit gyárt majd hat év alatt az MEB-architektúrával és egy második, teljesen új, az európai vevőknek szánt Ford modellről is tárgyalnak. A MEB-architektúrát a Volkswagen 2016-ban kezdte fejleszteni, mintegy 7 milliárd dollárnyi befektetéssel. A németek azt tervezik, hogy erre a platformra a következő évtizedben csak a Volkswagen Csoport számára mintegy 15 millió autót fognak gyártani.Szintén bejelentették, hogy 2022-tól kezdődően a Ford és a VW közösen fejleszt kisáruszállítókat és közepes pickup-okat mindkét márkának. Ez utóbbi 2022-ben kerülne piacra. A Volkswagen és a Ford jelenleg is erős, egymást kiegészítő kisáruszállító és pickup választékkal rendelkezik világszerte, köztük olyan népszerű modellekkel, mint a Volkswagen Transporter, a Caddy és az Amarok, valamint a Ford Transit-modellcsalád és a Ranger.
The Volkswagen Caddy Maxi Life | Volkswagen Commercial Vehicles
Mindkét vállalat a kereskedelmi kisteherautók és a közepes pickup-ok iránti globális kereslet növekedését várja az elkövetkező öt évben.