CITROEN
  • Citroën C-Zero
MERCEDES
  • Mercedes-Benz C 350 e
  • Mercedes-Benz S-500 Plug-In Hybrid
NISSAN
  • Nissan Leaf
  • Nissan e-NV200 Evalia
OPEL/VAUXHALL
  • OPEL Ampera
PORSCHE
  • Porsche Cayenne S E-Hybrid
  • Porsche Panamera Diesel Plug-In
TESLA
VOLVO
  • Volvo V60 Plug-In
  • Volvo XC90 T8 PHEV
VOLKSWAGEN

Kiterjeszti globális együttműködését a Ford és a Volkswagen

A Volkswagen 2,6 milliárd, a Ford 4,4 milliárd dollárt fektet be az önvezető járműveket fejlesztő pittsburghi Argo AI cégbe.
Még 2019 januárjában jelentette be a Volkswagen AG részéről Dr. Herbert Diess CEO és Jim Hackett Ford CEO, hogy a Volkswagen és a Ford szándéknyilatkozatot írt alá "az együttműködési lehetőségek feltárásáról az elektromos járművek, az önvezető járművek és a mobilitási szolgáltatások területén, és már el is kezdték a lehetőségek vizsgálatát".

Dr. Herbert Diess VW CEO, Jim Hackett Ford CEO
Július elejére már a részletek is ismertté váltak, eszerint a két vállalat-óriás valóban kiterjeszti globális szövetségét az elektromos járművek közös fejlesztésére, valamint a Volkswagen a Forddal közösen több mint 7 milliárd dollárt fektet be az önvezető járműveket fejlesztő amerikai Argo AI-ba. A Volkswagen 2,6 milliárd dollárból 1 milliárd dolláros finanszírozást vállal és az üzletbe bevonja az 1,6 milliárd dollár értékű Autonomous Intelligent Driving (AID) cégét is, amely több mint 200 alkalmazottat foglalkoztat - többségük eddig a Volkswagen csoport részére fejlesztett önvezető technológiát. A müncheni székhelyű AID lesz az Argo AI új európai központja.

Az együttműködés keretében mindkét gyártó önállóan integrálhatja az Argo AI önvezető rendszerét (SDS) saját járműveibe. Az Argo AI arra törekszik, hogy a nagyforgalmú városi közlekedésben is SAE 4-es szintre képes SDS-t nyújtson az utazás-megosztási és áruszállítási szolgáltatások területén.

Jim Hackett Ford CEO, Bryan Salesky Argo AI Founder-CEO, Dr. Herbert Diess VW CEO

3rd Generation Ford Self Driving Vehicle by Argo AI

Miami: The First Proving Ground for Ford's Self-Driving Service
A másik fontos bejelentés, hogy a Ford a Volkswagen elektromos-jármű architektúráját és a Modular Electric Toolkit-et (MEB) használja, hogy egy korábban tett ígérete szerint 2023-tól egy nagy szériában gyártott, teljesen elektromos, zéró károsanyag-kibocsátású járművel jelenjen meg az európai piacon. A Ford azt tervezi, hogy Köln-Merkenichben több mint 600 000 európai gépkocsit gyárt majd hat év alatt az MEB-architektúrával és egy második, teljesen új, az európai vevőknek szánt Ford modellről is tárgyalnak. A MEB-architektúrát a Volkswagen 2016-ban kezdte fejleszteni, mintegy 7 milliárd dollárnyi befektetéssel. A németek azt tervezik, hogy erre a platformra a következő évtizedben csak a Volkswagen Csoport számára mintegy 15 millió autót fognak gyártani.

Szintén bejelentették, hogy 2022-tól kezdődően a Ford és a VW közösen fejleszt kisáruszállítókat és közepes pickup-okat mindkét márkának. Ez utóbbi 2022-ben kerülne piacra. A Volkswagen és a Ford jelenleg is erős, egymást kiegészítő kisáruszállító és pickup választékkal rendelkezik világszerte, köztük olyan népszerű modellekkel, mint a Volkswagen Transporter, a Caddy és az Amarok, valamint a Ford Transit-modellcsalád és a Ranger.

The Volkswagen Caddy Maxi Life | Volkswagen Commercial Vehicles
Mindkét vállalat a kereskedelmi kisteherautók és a közepes pickup-ok iránti globális kereslet növekedését várja az elkövetkező öt évben.