CITROEN
  • Citroën C-Zero
MERCEDES
  • Mercedes-Benz C 350 e
  • Mercedes-Benz S-500 Plug-In Hybrid
NISSAN
  • Nissan Leaf
  • Nissan e-NV200 Evalia
OPEL/VAUXHALL
  • OPEL Ampera
PORSCHE
  • Porsche Cayenne S E-Hybrid
  • Porsche Panamera Diesel Plug-In
TESLA
VOLVO
  • Volvo V60 Plug-In
  • Volvo XC90 T8 PHEV
VOLKSWAGEN

Online sajtótájékoztatóval kárpótolta rajongóit a Honda

Tom Gardner, a Honda Motor Europe alelnöke megerősítette a Honda Elecrtic Vision névre keresztelt termékfejlesztési stratégiáját, eszerint 2022-ben már minden Európában eladott Honda modell elektromos hajtást (is) kap.
A COVID-19 koronavírus-járvány miatt lemondott Geneva International Motor Show hoppon maradt látogatóit a kiállítók közül elsőként a Honda kárpótolta online sajtóbemutatóval.

Honda e:TECHNOLOGY: Honda e, Honda Jazz e:HEV, Jazz Crosstar - PRESS CONFERENCE MARCH 2020
Az egyik legnagyobb patron, amit Tom Gardner eldurrantott, hogy megváltozik Honda márkajelzése! Ezentúl minden következő generációs elektromos terméket vagy az energiagazdálkodással kapcsolatos innovációt a Honda e:TECHNOLOGY részeként értékesít majd a japán vállalat. A nyár elején jelenik meg a piacon a teljesen elektromos Honda e és a vadonatúj, hibrid Jazz, a Honda Jazz e:HEV. 2021 és 2022 között négy további új modellt vezetnek be, köztük egy új SUV-t és egy további elektromos járművet.

A Genf-i premierre időzített modellek közül a vadonatúj Honda Jazz e:HEV számíthat a legnagyobb érdeklődésre. Az autó e:HEV hibrid hajtáslánca mellett intuitív fedélzeti kommunikációs rendszere igzán figyelemreméltó. Európában a Jazz történetében először kizárólag hibrid hajtáslánccal lesz kapható. Az aktív életvitel szerelmeseinek készült egy szabadidő-autó (SUV) stílusú változat is, ez a Jazz Crosstar.

Honda Jazz Crosstar
Az e:HEV rendszer vadonatúj fejlesztés a Jazz-ben. Alapját két kompakt, nagy teljesítményű villanymotor adja, ezek kapcsolódnak az 1.5 literes, DOHC-vezérlésű, benzines i-VTEC egységhez. Az energia forrása lítium-ion akkumulátorcsomag, az erőátvitelt fix áttételű nyomatékelosztón keresztül, intelligens vezérlőelektronika szabályozza. Az alapmodell 9,4 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, a végsebessége 175 km/h. A CO2 kibocsátás az alapmodellnél vegyes üzemben 102 g/km-tól, a Crosstar kivitelnél 110 g/km-ről indul, az üzemanyag-fogyasztás pedig a WLTP szabvány szerint akár 4,5 l/100 km, a Crosstar-nál 4,8 l/100 km is lehet. A Honda e nagy kapacitású, 35,5 kWh-s akkumulátora a WLTP szabvány szerint 222 km-es hatótávolságot garantál és a villámtöltővel akár 30 perc alatt 80 százalékra tölthető.

A Honda bejelentette, hogy jövőbeni modelljei egytől egyig megkapják a legújabb mobilkommunikációs eszközöket. - Ma már alapvető elvárás a vásárlók részéről, hogy menet közben is könnyedén tarthassák a kapcsolatot a külvilággal, ezért olyan következő generációs mobilkommunikációs kiegészítőket fejlesztettünk, mint a Honda Személyi Asszisztens vagy a My Honda+ - mondta Tom Gardner, a Honda Motor Europe alelnöke.

A My Honda+ alkalmazással távolról is lehet nyitni és zárni az ajtókat, sőt a Honda e gazdája akár öt emberrel is megoszthatja a művelethez szükséges digitális kulcsot (Honda Digital Key). Ez a rendszer Bluetooth kapcsolattal kommunikál az autóval, azon túlmenően, hogy az ablakok felhúzására is képes, kinyitható vele a töltőnyílás fedele is.

A My Honda+ okostelefon-alkalmazás és a virtuális Honda Személyi Asszisztens (Honda Personal Assistant, HPA) már rendelhető lesz a Honda e-hez, a vadonatúj Jazz-hez és Jazz Crosstar-hoz is. A My Honda+ tájékoztat az aktuális hatótávolságról, a HPA része a mesterséges intelligencia (AI) alapú beszédfelismerő rendszer.

Műszaki hiba esetén a digitális útmenti segélyszolgálat (Digital Roadside Assistance, DRA) segítséget hív, lehetőséget adva a vezetőnek, hogy villámgyorsan elérje a szerződött autómentő partnert, egyszersmind azonnal megossza a GPS adta földrajzi helyzetét.

Ha már bekövetkezett a baleset a Honda e vészhívója (E-Call) értesíti az assistance-szolgáltatót és vészhelyzetben, például amikor kinyílik a légzsák, a fedélzeti rendszer azonnal továbbítja az autó helyzetét a mentőszolgálatnak. Ugyancsak kuriózum a Honda e széles, két 12,3”-os LCD-érintőképernyőből összeállított digitális műszerfala.

Honda e - Dual Touchscreen Experience
A kijelző tartalma egy mozdulattal áthúzható egyik képernyőről a másikra. Az utas például könnyedén a vezető elé helyezheti a navigációs rendszer képeit, iránymutatásait. A dupla képernyő másik előnye, hogy az utas és a pilóta más-más alkalmazást is nézhet, illetve használhat egy időben, előbbi például böngészheti a zenéket, míg a sofőr előtt a térkép látható. Az infotainment rendszer hangutasításokkal is irányítható.