- Citroën C-Zero
- IONIQ Electric
- New Kona Electric
- TUCSON 1.6 T-GDi HEV
- Mercedes-Benz C 350 e
- Mercedes-Benz S-500 Plug-In Hybrid
- OPEL Ampera
- Tesla Model S
- Tesla Model X
- Volkswagen e-Crafter
- Volkswagen e-up!
- Volkswagen e-Golf
- Volkswagen Passat GTE
- Volkswagen Golf GTE
Online sajtótájékoztatóval kárpótolta rajongóit a Honda
Tom Gardner, a Honda Motor Europe alelnöke megerősítette a Honda Elecrtic Vision névre keresztelt termékfejlesztési stratégiáját, eszerint 2022-ben már minden Európában eladott Honda modell elektromos hajtást (is) kap.
A COVID-19 koronavírus-járvány miatt lemondott Geneva International Motor Show hoppon maradt látogatóit a kiállítók közül elsőként a Honda kárpótolta online sajtóbemutatóval.
A Genf-i premierre időzített modellek közül a vadonatúj Honda Jazz e:HEV számíthat a legnagyobb érdeklődésre. Az autó e:HEV hibrid hajtáslánca mellett intuitív fedélzeti kommunikációs rendszere igzán figyelemreméltó. Európában a Jazz történetében először kizárólag hibrid hajtáslánccal lesz kapható. Az aktív életvitel szerelmeseinek készült egy szabadidő-autó (SUV) stílusú változat is, ez a Jazz Crosstar.
A Honda bejelentette, hogy jövőbeni modelljei egytől egyig megkapják a legújabb mobilkommunikációs eszközöket. - Ma már alapvető elvárás a vásárlók részéről, hogy menet közben is könnyedén tarthassák a kapcsolatot a külvilággal, ezért olyan következő generációs mobilkommunikációs kiegészítőket fejlesztettünk, mint a Honda Személyi Asszisztens vagy a My Honda+ - mondta Tom Gardner, a Honda Motor Europe alelnöke.
A My Honda+ alkalmazással távolról is lehet nyitni és zárni az ajtókat, sőt a Honda e gazdája akár öt emberrel is megoszthatja a művelethez szükséges digitális kulcsot (Honda Digital Key). Ez a rendszer Bluetooth kapcsolattal kommunikál az autóval, azon túlmenően, hogy az ablakok felhúzására is képes, kinyitható vele a töltőnyílás fedele is.
A My Honda+ okostelefon-alkalmazás és a virtuális Honda Személyi Asszisztens (Honda Personal Assistant, HPA) már rendelhető lesz a Honda e-hez, a vadonatúj Jazz-hez és Jazz Crosstar-hoz is. A My Honda+ tájékoztat az aktuális hatótávolságról, a HPA része a mesterséges intelligencia (AI) alapú beszédfelismerő rendszer.
Műszaki hiba esetén a digitális útmenti segélyszolgálat (Digital Roadside Assistance, DRA) segítséget hív, lehetőséget adva a vezetőnek, hogy villámgyorsan elérje a szerződött autómentő partnert, egyszersmind azonnal megossza a GPS adta földrajzi helyzetét.
Ha már bekövetkezett a baleset a Honda e vészhívója (E-Call) értesíti az assistance-szolgáltatót és vészhelyzetben, például amikor kinyílik a légzsák, a fedélzeti rendszer azonnal továbbítja az autó helyzetét a mentőszolgálatnak. Ugyancsak kuriózum a Honda e széles, két 12,3”-os LCD-érintőképernyőből összeállított digitális műszerfala.
Honda e:TECHNOLOGY: Honda e, Honda Jazz e:HEV, Jazz Crosstar - PRESS CONFERENCE MARCH 2020
Az egyik legnagyobb patron, amit Tom Gardner eldurrantott, hogy megváltozik Honda márkajelzése! Ezentúl minden következő generációs elektromos terméket vagy az energiagazdálkodással kapcsolatos innovációt a Honda e:TECHNOLOGY részeként értékesít majd a japán vállalat. A nyár elején jelenik meg a piacon a teljesen elektromos Honda e és a vadonatúj, hibrid Jazz, a Honda Jazz e:HEV. 2021 és 2022 között négy további új modellt vezetnek be, köztük egy új SUV-t és egy további elektromos járművet.A Genf-i premierre időzített modellek közül a vadonatúj Honda Jazz e:HEV számíthat a legnagyobb érdeklődésre. Az autó e:HEV hibrid hajtáslánca mellett intuitív fedélzeti kommunikációs rendszere igzán figyelemreméltó. Európában a Jazz történetében először kizárólag hibrid hajtáslánccal lesz kapható. Az aktív életvitel szerelmeseinek készült egy szabadidő-autó (SUV) stílusú változat is, ez a Jazz Crosstar.
Honda Jazz Crosstar
Az e:HEV rendszer vadonatúj fejlesztés a Jazz-ben. Alapját két kompakt, nagy teljesítményű villanymotor adja, ezek kapcsolódnak az 1.5 literes, DOHC-vezérlésű, benzines i-VTEC egységhez. Az energia forrása lítium-ion akkumulátorcsomag, az erőátvitelt fix áttételű nyomatékelosztón keresztül, intelligens vezérlőelektronika szabályozza. Az alapmodell 9,4 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, a végsebessége 175 km/h. A CO2 kibocsátás az alapmodellnél vegyes üzemben 102 g/km-tól, a Crosstar kivitelnél 110 g/km-ről indul, az üzemanyag-fogyasztás pedig a WLTP szabvány szerint akár 4,5 l/100 km, a Crosstar-nál 4,8 l/100 km is lehet. A Honda e nagy kapacitású, 35,5 kWh-s akkumulátora a WLTP szabvány szerint 222 km-es hatótávolságot garantál és a villámtöltővel akár 30 perc alatt 80 százalékra tölthető.A Honda bejelentette, hogy jövőbeni modelljei egytől egyig megkapják a legújabb mobilkommunikációs eszközöket. - Ma már alapvető elvárás a vásárlók részéről, hogy menet közben is könnyedén tarthassák a kapcsolatot a külvilággal, ezért olyan következő generációs mobilkommunikációs kiegészítőket fejlesztettünk, mint a Honda Személyi Asszisztens vagy a My Honda+ - mondta Tom Gardner, a Honda Motor Europe alelnöke.
A My Honda+ alkalmazással távolról is lehet nyitni és zárni az ajtókat, sőt a Honda e gazdája akár öt emberrel is megoszthatja a művelethez szükséges digitális kulcsot (Honda Digital Key). Ez a rendszer Bluetooth kapcsolattal kommunikál az autóval, azon túlmenően, hogy az ablakok felhúzására is képes, kinyitható vele a töltőnyílás fedele is.
A My Honda+ okostelefon-alkalmazás és a virtuális Honda Személyi Asszisztens (Honda Personal Assistant, HPA) már rendelhető lesz a Honda e-hez, a vadonatúj Jazz-hez és Jazz Crosstar-hoz is. A My Honda+ tájékoztat az aktuális hatótávolságról, a HPA része a mesterséges intelligencia (AI) alapú beszédfelismerő rendszer.
Műszaki hiba esetén a digitális útmenti segélyszolgálat (Digital Roadside Assistance, DRA) segítséget hív, lehetőséget adva a vezetőnek, hogy villámgyorsan elérje a szerződött autómentő partnert, egyszersmind azonnal megossza a GPS adta földrajzi helyzetét.
Ha már bekövetkezett a baleset a Honda e vészhívója (E-Call) értesíti az assistance-szolgáltatót és vészhelyzetben, például amikor kinyílik a légzsák, a fedélzeti rendszer azonnal továbbítja az autó helyzetét a mentőszolgálatnak. Ugyancsak kuriózum a Honda e széles, két 12,3”-os LCD-érintőképernyőből összeállított digitális műszerfala.
Honda e - Dual Touchscreen Experience
A kijelző tartalma egy mozdulattal áthúzható egyik képernyőről a másikra. Az utas például könnyedén a vezető elé helyezheti a navigációs rendszer képeit, iránymutatásait. A dupla képernyő másik előnye, hogy az utas és a pilóta más-más alkalmazást is nézhet, illetve használhat egy időben, előbbi például böngészheti a zenéket, míg a sofőr előtt a térkép látható. Az infotainment rendszer hangutasításokkal is irányítható.